Remarketing Google – co to jest i jak z tego korzystać?

Remarketing Google – co to jest i jak z tego korzystać?

Na Twoją stronę internetową lub stronę sklepu wchodzą często ludzie, którzy nie decydują się na podjęcie oczekiwanego przez Ciebie działania – nie kupują. Szkoda byłoby takich użytkowników utracić, skoro już do Ciebie trafili, oznacza to, że mogliby stać się Twoimi klientami. Na szczęście ten niekorzystny obrót spraw można odwrócić. Pozwala na to właśnie remarketing, czyli odzyskiwanie klientów.

Remarketing w praktyce

Głównym zadaniem remarketingu w Google jest wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły naszą stronę. Sprytne, prawda? Użytkownikowi podsuwa się niemalże pod nos naszą firmę po raz kolejny, prezentuje produkt z oferty, który oglądał, przypomina logo sklepu.

Prostym przykładem takiego rozwiązania jest Google AdWords, dzięki któremu możemy wyświetlać reklamy Google AdSense. Czy zwróciłeś uwagę na to, że po odwiedzeniu konkretnej strony czasami banery zamieszczone na innych pokazują Ci oferty z odwiedzanej wcześniej strony? To jest właśnie remarketing. Przykładowo: odwiedzasz stronę sklepu z laptopami, który działa na zasadzie strategii remarketingowej. Tym samym możesz być niemalże pewien, że w najbliższym czasie w boksach AdSense innych stron zobaczysz dokładnie tego laptopa, którego wcześniej nie kupiłeś w odwiedzanym sklepie. Mechanizm ten możesz też łatwo rozpoznać, usuwając wszystkie cookies ze swojej przeglądarki, a następnie odwiedzając, chociażby Allegro.

Remarketing od strony technicznej

Żeby opisane powyżej przedsięwzięcie miało w ogóle możliwość istnienia, w kodzie odwiedzanej strony instaluje się pliki cookies (ciasteczka), które zapisują się w naszych przeglądarkach i tym samym pozwalają na wyświetlanie skojarzonych reklam. Zazwyczaj na jednym komputerze zapisanych jest wiele takich ciasteczek i użytkownicy widzą ciągłą rotację reklam. Dzięki temu natomiast nie mają wrażenia przytłoczenia przez tę konkretną stronę, którą odwiedzali. Funkcja remarketingowa kończy swój żywot dopiero wtedy, kiedy użytkownik ręcznie usunie pliki cookies ze swojej przeglądarki. Choć zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że trafi do nas ponownie i nasze reklamy znowu będą mu się wyświetlać.

Konfiguracja kodu remarketingowego może być różna. Możemy przypominać o swoim istnieniu użytkownikom, którzy odwiedzili nas w czasie miesiąca czy 3 miesięcy. Możemy proponować im w reklamach dokupienie innych produktów z naszego sklepu lub informować o promocjach, jakie aktualnie obowiązują.

Zalety remarketingu

Remarketing Google to metoda, która charakteryzuje się wieloma zaletami.

[row]

[span6 custom_class=”extra_style1″]

[dropcap]01[/dropcap]

[extra_wrap]

Jest stosunkowo tania – sami ustalamy stawki i możemy korzystać z modeli CMP lub CPC.

[/extra_wrap]

[/span6]

[span6 custom_class=”extra_style1″]

[dropcap]02[/dropcap]

[extra_wrap]

Jest automatyczna – wyświetlanie dopasowanych reklam nie wymaga od nas żadnych, dodatkowych działań.

[/extra_wrap]

[/span6]

[/row]

[row]

[span6 custom_class=”extra_style1″]

[dropcap]03[/dropcap]

[extra_wrap]

Precyzyjnie kierujemy reklamy – trafiamy tylko do tych, którzy już nas odwiedzili albo coś u nas kupili.

[/extra_wrap]

[/span6]

[span6 custom_class=”extra_style1″]

[dropcap]04[/dropcap]

[extra_wrap]

Posiada ogromny zasięg – dzięki temu, że wykorzystywana jest platforma Google, możemy korzystać z 92% polskiej powierzchni reklamowej.

[/extra_wrap]

[/span6]

[/row]

Jeśli chcesz, aby w Twoim sklepie wdrożono taką metodę, skontaktuj się z nami.

Blog
Poprzedni post
Dlaczego warto pozycjonować stronę i sklep?
Następny post
Content marketing – co to takiego?