Analizy statystyczne zmieniają branżę konsultingową?

Ponieważ rewolucja cyfrowa zakorzeniona jest w branży konsultingowej, otwierają się ogromne możliwości zwiększenia zadowolenia klientów, a doradzanie klientom w zakresie wykorzystywania analiz statystycznych jest obecnie zakorzenioną częścią nowoczesnego doradztwa. Jednak konsultanci muszą nauczyć się nowych zestawów umiejętności.

Analizy statystyczne to szybko rozwijające się technologie, które wykorzystują statystyki, sztuczną inteligencję i zaawansowane analizy rynkowe w celu identyfikacji sensownych wzorców w dużych zbiorach danych. Inteligentnie wdrożone narzędzia analityczne zapewniają najwyższej jakości wgląd w wskaźniki wydajności organizacji oraz złożone, często oszałamiające, zmiany zachodzące wokół nich.

Wydatki na doradztwo w analizach statystycznych

Globalnie wydatki korporacyjne na doradztwo analityczne i analizy statystyczne wzrosły w ciągu roku do 3 miliardów PLN. Inwestycje są równomiernie rozłożone na rozwój wewnętrznych możliwości i wydatków na zewnętrznych konsultantów. Oba rodzaje inwestycji mają wzrosnąć, a 91% menedżerów przekonało się, że analitycy i analizy statystyczne już wygenerowali znaczną wartość dla swojej firmy.

Wiodące firmy konsultingowe rozumieją, że interpretacja Big Data nie daje im przewagi nad konkurencją. Przeciwnie, w erze zaburzeń cyfrowych, niezbędne jest ich przetrwanie. Wynika to z faktu, że konsulting analityczno-statystyczny nie generuje przychodów, nie jest produktem. Niemniej ma wpływ na funkcjonalność, co jest niezbędne dla strategii, działania, konsultantów HR i IT.

Analizy statystyczne i konsultacje

W związku z tym, zarówno dla konsultantów, jak i ich klientów, nauka o danych i analizy statystyczne są teraz towarem. Dla tych, którym brakuje specjalizacji i statystycznego rodowodu, analityka jest kosmosem dla niewtajemniczonych menedżerów, którzy potrzebują pośrednika, aby wyjaśnić – w prostych słowach biznesowych – jakie analizy mogą dla nich zrobić. To jest miejsce, w które wkraczają konsultanci. To nie dane, ale ludzie, którzy potrafią je zinterpretować i wykorzystać, są prawdziwym atutem dla klientów. Wykwalifikowani naukowcy zajmujący się statystyką są nadal rzadkością na rynku. Konsultanci, którzy potrafią łączyć swoje dane naukowe z umiejętnościami strategicznego myślenia ze zdolnością do wyjaśniania analityki i analiz statystycznych w kategoriach laika, są jeszcze rzadkością.

Potrzebujesz konsultacji w zakresie takim jaki obejmują analizy statystyczne i analityka danych?

Blog
Poprzedni post
W czym może pomóc agencja reklamowa?
Następny post
Analiza cen w sklepie internetowym i jej zastosowanie