Dlaczego warto pozycjonować stronę i sklep?

Dlaczego warto pozycjonować stronę i sklep internetowy?

Właściciele stron internetowych już dawno przekonali się, jak wiele może dać pozycjonowanie. Działania pozycjonerskie przynoszą szeroko zakrojone korzyści. Jeśli nie wiesz, czy zdecydować się na pozycjonowanie swojej strony, zobacz, co możesz dzięki temu zyskać.

 

1. Wysokie pozycje

Dobrze pozycjonowana strona internetowa szybko zdobywa wyższe pozycje na konkretne frazy. Dzięki temu trafiasz do jeszcze większej grupy odbiorów i Twoja strona ma szansę w końcu stać się popularna. Niepozycjonowana, mogłaby znaleźć się tak daleko w wynikach, że właściwie nikt by jej nie odwiedzał. Wysoka pozycja to natomiast ruch, czasami wręcz ogromny ruch. Możesz go wykorzystać w dowolny sposób. Im więcej użytkowników do Ciebie trafia, tym lepsze statystyki Twojej strony i odczuwasz efekt kuli śniegowej – popularność napędza się sama.

2. Docierasz do grupy docelowej

Pozycjonując się na konkretne słowa i frazy kluczowe, masz możliwość dotrzeć do swojej grupy docelowej, do ludzi, którzy zainteresowani są dokładnie tym, co oferujesz. Żadna kampania reklamowa ani ta w social mediach, ani ta bezpośrednia, nie trafi do Twojego targetu tak dokładnie, jak pozycjonowanie.

3. To klienci przychodzą do Ciebie

Wiesz dobrze, jak denerwujące mogą być w dzisiejszych czasach reklamy. Niektórzy ludzie wcale w nie nie klikają. Jeżeli pozycjonujesz się w Google, to nikomu się nie narzucasz, to klienci przychodzą do Ciebie. Mają świadomość, że sami podjęli wybór dotyczący tego, którą stronę odwiedzić, w którym sklepie kupić itd.

4. Pozycjonowanie to zysk

Część klientów wstrzymuje się przed pozycjonowaniem swojej strony dlatego, że generuje to koszty. Jednakże, aby zarobić, trzeba początkowo ponieść jakiś wydatek. W każdym przypadku solidnego pozycjonowania włożony zysk zwraca się jednak z nawiązką. Większy ruch to większa konwersja, więcej zakupów, więcej kliknięć w reklamy.

5. Istniejesz tylko w TOP10, dalej już nie

Wszystkie dotychczasowe badania zachowań użytkowników sieci pokazują jasno, że zazwyczaj nie zaglądają oni na drugą i dalszą stronę wyników. Tak naprawdę liczy się tylko TOP10, jeśli nie ma Cię na pierwszej stronie, to niemalże tak, jakby w ogóle nie było Cię w Internecie. Nie możesz sobie pozwolić na taką stratę.

6. Budujesz wizerunek firmy

Zastanów się przez chwilę, jaką markę zapamiętasz i rozpoznasz. Tą, którą widziałeś raz, czy tą, którą widujesz ciągle? Jasne jest, że im więcej Cię w sieci, im „wyżej jesteś”, tym większą renomą będzie się cieszyć Twoja firma. W ten sposób budujesz jej wizerunek, przecież na Twoją stronę trafi niemal każdy, kogo interesuje to, czym się zajmujesz.

7. Docierasz wszędzie, nie ma przed Tobą granic

Drukowane materiały reklamowe możesz rozprowadzać zazwyczaj tylko na określonym terenie (chyba że stać Cię na ogólnopolską kampanię). Tak samo sprawa ma się z innymi formami reklamy. Natomiast Internet jest globalny, dzięki niemu dotrzesz wszędzie, w każde miejsce w tym kraju i poza jego granicami. Żadna, dotychczasowa forma reklamy nie daje takich możliwości.

Widzisz już, że pozycjonowanie to Twój sposób na sukces. Działanie, które pozwoli w końcu wybić się ponad konkurencję. Jeśli chcesz, żeby pozycjonowaniem Twojej strony zajęli się specjaliści, skontaktuj się z nami.

Blog
Poprzedni post
Analiza cen w sklepie internetowym i jej zastosowanie
Następny post
Remarketing Google – co to jest i jak z tego korzystać?