Content marketing – co to takiego?

Ostatnie aktualizacje algorytmów Google sprawiły, że w Internecie zaczęły liczyć się tylko przydatne i maksymalnie atrakcyjne treści. Treści takie określane są w branży SEO, jako content marketing, czyli inaczej marketing treści. W ramach content marketingu można wyróżnić kilka zasadniczych rodzajów treści.

 

 

Są nimi. m.in.

1. Wartościowe dla użytkowników poradniki;
2. E-booki i nagrania video;
3. Artykuły eksperckie oraz dopracowane artykuły sponsorowane;
4. Infografiki i inne, oryginalne materiały.

Cele content marketingu

Marketing treści ma na celu przede wszystkim ściągnąć uwagę użytkowników. Zarówno tych, którzy należą do naszej grupy docelowej, jak również tych, którzy mogą się nią dopiero stać. Po uchwyceniu ich uwagi treść content marketingowa musi przekazywać konkretną wartość, być dla użytkowników czymś interesującym, czymś, z czym warto się zapoznać i co warto polecać. Dobre treści dodatkowo wzmacniają pozycję strony, a co za tym idzie marki, w Google i generują jeszcze większy ruch i wyższe zainteresowanie.

Jak tworzyć treści na zasadach content marketingu?

[row]

[span7 custom_class=”extra_style1″]

[dropcap]01[/dropcap]

[extra_wrap]

Określenie grupy docelowej

Przede wszystkim musisz rozpoznać swojego odbiorcę. Skupić się na jego potrzebach, na celach, zastanowić, co może być jego problemem. Przykładowo tworząc treści dla bloga firmy zajmującej się produkcją zabawek, musisz wczuć się w rolę potencjalnego rodzica. Zastanowić, czego mu potrzeba, o czym chciałby przeczytać i jakich rozwiązań szuka. Im ściślej sprecyzowane będą Twoje treści, tym lepszy odniosą skutek.

[/extra_wrap]

[/span7]

[span7 custom_class=”extra_style1″]

[dropcap]02[/dropcap]

[extra_wrap]

Liczy się tylko wartość

Lanie wody już dawno przestało mieć jakikolwiek sens. Teraz liczy się przede wszystkim wartościowa wiedza, którą przekazujemy. Content marketing zakłada, że tworzone treści mogą mieć dwojaki charakter. Mogą być albo maksymalnie zredukowane objętościowo i zawierać tylko „mieso”, albo też przedstawione w formie długich, bardzo szczegółowych i konkretnych opracowań.

[/extra_wrap]

[/span7]

[/row]

[row]

[span7 custom_class=”extra_style1″]

[dropcap]03[/dropcap]

[extra_wrap]

Wykorzystywanie trendów

Najlepiej sprzedaje się to, co jest aktualne. Content marketing zakłada natomiast, że wartościowa treść to taka, która w danym momencie zyskuje na znaczeniu. Tworząc artykuły, grafiki czy webinary trzeba mieć na uwadze to, co jest aktualnie na czasie. Dodatkowo treści, które opublikowane były jakiś czas temu, należy na bieżąco aktualizować tak, aby nie wprowadzały użytkowników w błąd.

[/extra_wrap]

[/span7]

[span7 custom_class=”extra_style1″]

[dropcap]04[/dropcap]

[extra_wrap]

Oryginalność

Najcenniejsze jest to, czego jest niewiele. Jeśli konkurencja wpadła na bardzo ciekawy pomysł, ale nie wyczerpała go całkowicie, możesz z powodzeniem podążać za ich pomysłami. Nie powielaj ich postępowania, Twoje treści muszą być lepsze, bardziej atrakcyjne, ujęte w taki sposób, aby były jedyne w swoim rodzaju. Śmieszne, edukujące, zmuszające do refleksji, wywołujące interakcje. Jednym słowem takie, obok których nie da się przejść obojętnie.

[/extra_wrap]

[/span7]

[/row]

Potrzebujesz treści tworzonych na zasadach content marketingu? Skontaktuj się z nami. Materiały, które powstają w Agencji Scyla to odpowiedź na zapotrzebowanie Twojej grupy docelowej i maksymalizacja zysków, jakie możesz dzięki temu osiągnąć.

Blog
Poprzedni post
Remarketing Google – co to jest i jak z tego korzystać?
Następny post
Content marketing – co to takiego?