Atrybut rel=”sponsored” jest atrybutem używanym w przypadku linków sponsorowanych, czyli takich które występują w wynikach wyszukiwania, ponieważ zostały wcześniej opłacone przez reklamodawcę i są umieszczane w wyniku prowadzenia płatnych kampanii reklamowych (głównie przy wykorzystaniu funkcji Google Ads). Do roku 2019 w przypadku linków sponsorowanych Google wymagał atrybutu nofollow, jednak 10 września ubiegłego roku linki przeszły tzw. transformację. W wyniku tego procesu atrybut nofollow nie jest już wymagany a ponadto został dodany nowy atrybut odnoszący się do pochodzenia danego URL, a mianowicie rel=”ugc”.
(Ang. user generic content, czyli zawartość wygenerowana przez użytkownika) jest atrybutem dodanym w wyniku przeprowadzonej przez Google 10 września 2019 roku transformacji linków. Jest przeciwieństwem atrybutu rel=”sponsored”, ponieważ odnosi się do linków naturalnych, czyli takich które zostały stworzone bezpłatnie (np. na forach, blogach). Pozwala on algorytmom Google odróżniać treść sponsorowaną od darmowej i znacząco wpływa na dokładność i wysokość oceny w organicznych wynikach wyszukiwania.