SEMrush jest to stworzone w roku 2008 oprogramowanie składające się z ponad 50 narzędzi pomocnych w planowaniu, wdrażaniu oraz kontroli skuteczności podejmowanych działań SEO oraz SEM. Umożliwia ono m.in. przetestowanie witryny pod kątem występujących błędów, sprawdzenia linków wewnętrznych oraz zewnętrznych. Jest ono przydatne także podczas analizy skuteczności oraz poziomu ruchu organicznego, efektywności wyszukiwania oraz słów i fraz kluczowych. SEMrush pozwala także na porównanie oraz analizę względem występującej na rynku oraz w branży konkurencji pod względem czynników takich jak wyniki sprzedażowe, zastosowane słowa kluczowe, efektywność kampanii prowadzonych przy użyciu Google Ads, porównywanie domen oraz przedstawienie tych analiz w postaci generowanych statystyk i raportów. W wersji rozszerzonej umożliwia także skorzystanie z pomocy dedykowanego asystenta pomagającego w bieżącej kontroli oraz podnoszeniu skuteczności prowadzonych działań reklamowych i sprzedażowych.