Strona wyjścia jest to podstrona, na której znajduje się użytkownik tuż przed opuszczeniem witryny. W zależności od tego jaka to strona warto jest wyciągnąć kilka wniosków: jeśli jest to strona główna najprawdopodobniej oznacza to brak zainteresowania odbiorcy danym serwisem, złe dopasowanie fraz kluczowych, błędy w funkcjonowaniu lub długi czas ładowania. W momencie, gdy stroną wyjścia jest strona potwierdzająca zamówienie usługi lub towaru, formularz kontaktowy bądź zapisu na newsletter znaczy to, że zastosowane działania SEO oraz kampanie marketingowe są prowadzone prawidłowo i przynoszą pożądane efekty. Trzecią możliwością jest sytuacja, kiedy stroną wyjściową okazuje się być strona z listą zakupów widoczna przed sfinalizowaniem transakcji, może to oznaczać, że wystąpiły pewne czynniki, które spowodowały, iż odbiorca zrezygnował z dokonania zakupu. Może być to spowodowane niedostosowaniem bądź zbyt dużym skomplikowaniem tej części serwisu.