Pozycjonowanie Magento – czym się wyróżnia oraz na czym polega?

Sklepy internetowe bardzo chętnie korzystają z platformy Magento. Bez odpowiedniego pozycjonowania Magento sam wzrost widoczności witryny w wyszukiwarce Google jest niemożliwy. Dzięki tej platformie dotrzemy do klientów oraz jednocześnie zwiększymy sprzedaż. Powiedzmy sobie nieco więcej o kwestii jaką jest pozycjonowanie Magento.

Zależność Magento i SEO

Czym jest pozycjonowanie Magento? Magento jest w rzeczywistości platformą e-commerce, która jest uznawana za jedną z możliwie najlepszych na rynku. Z Magento na chwilę obecną korzysta już ponad 250 000 sprzedawców, a platforma sama w sobie obsługuje rocznie sprzedaż towarów o wartości ponad stu miliardów dolarów. Na Magento śmiało można zarządzać bardzo dużym sklepem. Platforma jest intuicyjna, wielofunkcyjna oraz także dostępna w trzech wersjach. Jest to Cloud, Commerce oraz Open Source. Innymi zaletami Magento to na przykład możliwość wdrożenie opcjonalnych komponentów czy też stabilny kod.

Platforma Magento jest oczywiście wyposażona w narzędzia SEO, które umożliwiają między innymi manualne czy też automatyczne generowanie mapy witryny (sitemap), grupowanie dla produktów i kategorii metadanych, tworzenie automatyczne popularnych wyszukiwań na stronie, wysyłanie wszelkich informacji o produktach do Google Merchant Center.

Jakie korzyści daje pozycjonowanie Magento?

Firmy, które działają w branże e-commerce z racji na gwałtowny wzrost popularności sklepów internetowych w ciągu ostatnich lat, nie mogą pomijać we własnych działaniach pozycjonowania. Brak optymalizacji sklepu Magneto oraz pozycjonowania czy też zaniedbywania w tego typu działaniach, nie sprzyjają samemu budowaniu przewagi konkurencyjnej czy też rozpoznawalności. Bez tego sklep online nie będzie się pojawiał na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google. Musimy mieć świadomość, że to sklepy właśnie zajmujące najwyższe pozycje budzą możliwie największe zaufanie użytkowników. Strony, które znajdują się w TOP3 są odwiedzanymi najczęściej przez użytkowników. Im pozycja jest wyższa, tym na stronie generuje się większy ruch. Dlatego też razem z poprawą widoczności naszego sklepu odnotowujemy wzrost konwersji oraz także wzrost sprzedaży.

Strona, która się pojawia w odpowiedzi na właściwe kluczowe słowa (na przykład sprzedajemy odzież sportową, więc korzystamy z pewnością z fraz jak chociażby – kurtki sportowe męskie, rozpinane bluzy męskie) będzie jak najbardziej w stanie zainteresować użytkownika, który poszukuje konkretnych produktów, a więc mającego określoną potrzebę. Frazy nieco dłuższe, a więc long tail dają nam większe szanse na dotarcie do klienta potencjalnego. Przykładem takowej frazy jest chociażby „kurtka męska zimowa jak dobrać odpowiedni rozmiar”, którą umieścić możemy w opisie produktu czy też na blogu.

Zoptymalizowana strona to także strona dostosowana do potrzeb klientów.

Funkcje, które dostarcza Magento to:

  • generowanie systemowych raportów dotyczących na przykład technicznych problemów,
  • pulpit nawigacyjny umożliwia nam bardzo szybkie monitorowanie sprzedaży, wyszukiwanych haseł i danych czy też zamówień,
  • widok produktów ostatnio kupowanych i oglądanych oraz także wiele innych funkcji z zakresu płatności, SEO, zarządzania katalogiem, treścią czy też witryną,
  • możliwość kontynuowania zakupów przez użytkowników dzięki opcji zapisu swoich koszyków,
  • przepisywanie automatyczne produktów do kategorii określonych na podstawie poszczególnych atrybutów.

Jak polepszyć wyniki sprzedażowe?

Jeśli zarządzasz swoim sklepem internetowym, ale nie do końca osiągane wyniki sprzedażowe są satysfakcjonujące, to warto coś z tym zrobić. Wszystkie wyniki są możliwe do poprawy. Znamy doskonale swoje produkty. Wykorzystajmy to. Na pewno możemy mieć o wiele więcej klientów. Każdy przedsiębiorca powinien mieć świadomość, że sprzedaż zawsze się zaczyna w wyszukiwarce Google. Wpisane w wyszukiwarkę Google słowa czy też wyrażenia jest tak naprawdę pierwszym krokiem do realizacji zakupowej potrzeby.

Najważniejszy element

Pozycjonowanie Magento sklepu internetowego to najważniejszy element strategii budowania widoczności w sieci firmy. Nie mamy wpływu na to wszystko, czego w danej chwili potrzebuje użytkownik, ale możemy oddziaływać na wszelkie kolejne etapu zakupowego procesu. Jeśli nie zapewnimy swojej stronie internetowej odpowiedniego miejsca w wyszukiwarce Google, to nie dotrzemy do swoich potencjalnych klientów. Jest to niezmiernie ważne.