Każdy, kto chce ze swoją swoim przedsiębiorstwem na rynki zagraniczne, często głowi się od czego zacząć. Nie da się ukryć, że jednym z atrakcyjniejszych tego typu rynków, dla polskich firm, jest Francja. Jednak chcąc sukcesywnie zaistnieć, na rynku francuskim, musimy odpowiednio się do tego przygotować, a także liczyć się z olbrzymią konkurencją. Gospodarka francuska jest piątą gospodarką świata, ale co ważniejsze trzeci kraj w Europie, pod względem użytkowników Internetu. Oznacza to, że warto na samym wstępie wiedzieć jak odpowiednio pozycjonować swoją stronę w francuskim Google.
Pozycjonowanie Francja
Podobnie jak w Polsce, Francuzi najchętniej korzystają właśnie z Google. Okazuje się, że 95% użytkowników Internetu, wybiera tą wyszukiwarkę. Jeśli więc decydujemy się na pozycjonowanie stron we Francji, musimy stawić czoło wymaganiom algorytmu francuskiego Google. Pozycjonowanie we Francji, najlepiej rozpocząć od zastanowienia się, w jakim języku użytkownicy wpisują zapytania w wyszukiwarkę. Czy jest to język angielski?. Otóż, okazuje się, że nie. Francuzi wpisują ponad 95% swoich zapytań w języku ojczystym. Nie może więc obejść się bez pomocy tłumacza, a jeszcze lepiej- native speakera. Jeśli chcemy by pozycjonowanie we Francji było efektywne, a nasze usługi dotarły do jak największego grona odbiorców, przede wszystkim musimy uniknąć obcojęzycznych zbitek wyrazów, a także obcojęzycznych słów. Język francuski nie jest prosty. Pozycjonując we Francji, musimy także uniknąć wszelkiego rodzaju błędów, zarówno w pisowni jak i w gramatyce. Dzięki temu będzie o wiele łatwiej odnaleźć nasze usługi i naszą stronę. Pozycjonowanie stron we Francji musimy zacząć także od dokładnego poznania synonimów. Nie ma co ustawiać słów kluczowych, których Francuzi raczej nie wykorzystują. Okazuje się, że wyszukują oni najczęściej przy pomocy właśnie synonimów i to one są najbardziej popularne, obok dosłownych i bezpośrednich tłumaczeń. Kolejną kwestią na którą musimy zwrócić uwagę, pozycjonując we Francji, jest zróżnicowanie regionalne. Oznacza to nic innego jak to, że te same frazy, w różnych regionach kraju, mogą być określane odmienne, a co więcej, nawet odmiennie zapisywane. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę pozycjonując we Francji?. Otóż tworząc content, warto także wiedzieć, że większość fraz w języku polskim, może być znacznie krótsza niż te, które dobieramy w języku francuskim, wobec tego, musimy to uwzględnić przy doborze odpowiednich słów kluczowych.
Pozycjonowanie stron Francja
Pozycjonując we Francji, nie możemy zapomnieć, o zbudowaniu solidnego zaplecza w postaci bazy linków. Podobnie jak w naszym kraju, we Francji odgrywa to znaczącą rolę. Znów możemy powiedzieć, że podobnie jak w Polsce, nie ilość linków, ale ich jakość ma ogromne znaczenie. W pozycjonowaniu stron we Francji, chodzi przede wszystkim o to, by to nasze pozycje w lokalnej wyszukiwarce, plasowały się jak najwyżej. Linki muszą być więc wartościowe, a także trafiać odpowiednio do użytkowników Internetu, za pośrednictwem popularnych portali społecznościowych. Mowa tutaj oczywiście o znanych na całym świecie: Facebooku, Twitterze, czy nawet Google +. Dodatkowo warto spróbować swoich sił na innych portalach, które wykorzystują Francuzi. Są to np. Myspace, Instagram, Youtube, czy chociażby LinkedIn. W tym momencie warto także zwrócić się także w stronę portali biznesowych, z których korzystają potencjalni partnerzy biznesowi. Zaliczamy do nich wspomniany już wcześniej LinkedIn, a także Viadeo. Pozycjonowanie we Francji nie musi być zatem tak trudne, jak się to nam wydaje. Wystarczy odpowiednio podejść do jego zaplanowania.