Ilość Polaków mieszkających aktualnie w Wielkiej Brytanii sprawia, że coraz częściej chcą do nich docierać ze swoimi produktami firmy z Polski. Realizowanie wysyłek na trasie Polska – UK jest stosunkowo szybkie, wypracowane latami doświadczeń firm kurierskich, co sprawia, że wyspy brytyjskie są dla polskich przedsiębiorców dużym rynkiem zbytu. Jak jednak zacząć sprzedawać w Wielkiej Brytanii, jeśli ma się siedzibę firmy w Polsce? I jak może w tym pomóc dobrze zaplanowane pozycjonowanie UK?
Co daje dobre pozycjonowanie UK?
Usługa promowania stron pod kątem pojawiania się jej w zagranicznych wyszukiwarkach, a nie tylko w tradycyjnej, polskiej wersji Google, daje dzisiaj ogromne możliwości tym, którzy sprzedając swoje produkty, chcą z nimi dotrzeć do klientów zagranicznych. Dział pozycjonowanie UK dostępny w niektórych agencjach marketingowych, specjalizuje się właśnie w tym, żeby stronę przedsiębiorcy np. prowadzącego sklep internetowy czy usługi kierowane na rynek brytyjski, umieścić jak najwyżej w rankingu wyszukiwarki odwiedzanej w Wielkiej Brytanii. Sprawnie wykonane pozycjonowanie stron UK daje firmom ogromne możliwości, bo dzięki temu mogą one zacząć sprzedawać swój asortyment nie tylko Polakom, których ogromna rzesza mieszka na Wyspach, ale również Brytyjczykom.
Co ciekawe, sam dział pozycjonowanie Wielka Brytania cieszy się coraz większym zainteresowaniem tych, którzy dopiero niedawno na tyle rozwinęli swoją firmę w Polsce, że dopiero teraz otwierają się na nowe regiony sprzedaży. Aktualnie, nie ma lepszej metody na zaistnienie na rynku brytyjskim w maksymalnie krótkim czasie, jak właśnie odpowiednie, przemyślane i dobrze wdrożone pozycjonowanie stron UK.
Pozycjonowanie stron UK – od czego zacząć?
Samo pozycjonowanie UK warto zacząć od rozmowy z wybraną przez siebie agencją marketingową, dzięki której dowiemy się, jak przygotować dotychczasową witrynę do nowych działań na zupełnie nowym rynku. Specjaliści podpowiedzą nam, czy np. konieczna będzie nowa, dostosowana do zasad brytyjskich strona www, czy też wystarczy aktualna, przetłumaczona jedynie na język angielski tak, by mogła być lepiej zrozumiana dla tamtejszych klientów. W kategorii pozycjonowanie Wielka Brytania mamy do wyboru wiele firm świadczących takie usługi, ale zanim wybierzemy agencję dla siebie, dobrze jest się jej uważnie przyjrzeć.
Kluczem do wyboru dobrego pozycjonera będzie sprawdzenie, jakie jest jego doświadczenie, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron UK. Czy dana marka działa na rynku od wielu lat i ma już swoje zaplecze pozycjonerskie oraz wypracowane, skuteczne metody działania, czy może dopiero zaczyna i będziemy jednymi z jej pierwszych klientów? Duże doświadczenie na pewno będzie tu plusem i zdecydowaną korzyścią, bo wówczas my, jako klienci chcący sprzedawać na rynku brytyjskim, nie będziemy musieli tak naprawdę przecierać na nim szlaków pozycjonera, ponieważ on sam doskonale będzie wiedział, co robić, żeby uplasować naszą witrynę w czubie rankingowym brytyjskich wyszukiwarek. Cały proces obejmujący działania w kategorii pozycjonowanie Wielka Brytania to szereg działań z zakresu optymalizacji stron, jej umiejętnej promocji w Google i innych wyszukiwarkach popularnych na Wyspach, ale i utrzymywanie tego procesu na bardzo wysokim poziomie, tak długo, jak długo nasz sklep czy firma nie znajdą się na czołowych pozycjach wyszukiwania. Ważne jest również to, żeby mieć stały, bieżący i regularny kontakt z agencją pozycjonującą, tak, by w razie potrzeby móc jej bezproblemowo zadawać pytania.