Co należy wiedzieć o Woocommerce pozycjonowanie?

Woocommerce pozycjonowanie cieszy się ogromną popularnością. Woocommerce buduje przewagę tak jak jej sama „podstawka” WordPress dzięki liczbie szablonów gotowych oraz wtyczek, które rozszerzają możliwość sklepu, bezpośrednio instalowanych z poziomu samego panelu.

Woocommerce pozycjonowanie zawsze się rozpoczyna od instalacji Yoast SEO czy też innej wtyczki, która to pozwala na rozbudowanie konfiguracji domyślnej SEO właśnie w systemie WordPress. Yoast SEO pomoże dodatkowo przy mapie strony w formacie XML, doda automatycznie domyślne kanoniczne tagi w całym serwisie, a na dodatek umożliwi edycję tak zwanych breadcrumbs. Musimy nadmienić także, że istnieje wersja płatna Yoast Woocomeerce SEO. Wersja ta rozszerza możliwości wersji darmowej rozwiązaniami, które są dedykowane dla Woocommerce – jednak podczas samych optymalizacji elementów podstawowych potrzeby, aby wykorzystać ją.

Przyjazne adresy URL

Jeśli chodzi o Woocommerce pozycjonowanie niezwykle ważne są adresy URL, które muszą być przyjazne. Co to oznacza? W wersji podstawowej Woocommerce nie ma możliwości niestety wygenerowania adresów bez samych „katalogów” dla sklepowych stron, wtyczka wymusza w adresach URL dodania elementów, które odpowiadają za sam typ podstrony, więc adresy wyglądają tak: domena.pl/produkt/nazwa-produktu/

Bez wtyczek dodatkowych czy też programistycznych rozwiązań, nie możemy zrezygnować z powyższych elementów. Tytuł strony to jednej z elementów najistotniejszych „on-site”, które to mają wpływ bezpośredni na samo pozycjonowanie strony. Dzięki wspomnianej już wtyczce Yoast SEO mamy kontrolę nad tytułami stron właśnie na WordPressie, a co idzie za tym, również na sklepowych stronach Woocommerce takich jak kategorie, produkty oraz tagi produktowe.

Musimy wiedzieć, że produkty są elementem, który mają się wyświetlać w wynikach wyszukiwania. Z kolei druga opcja odpowiada za samo wyświetlanie daty przy samym wyniku w wyszukiwarce. Zaś trzecia opcja odpowiada za włączenie ustawień indywidualnych meta dla produktów poszczególnych, które to zastąpić mogą domyślne ustawienia. W zasadzie to powinniśmy się poradzić specjalisty jeśli tylko coś jest dla nas niejasne. Musimy przyznać, że jest to nieco skomplikowane i czasem może nam to sprawić małą trudność. Nie martwy się, ponieważ doświadczony specjalista ds. SEO rozwieje wszelkie nasze wątpliwości i wszystko będzie jasne.

Opis Woocommerce wyświetlany w wyszukiwarce – Meta description

Jeśli chodzi o pozycjonowanie Woocommerce opisy meta uzupełnić można w analogiczny sposób do tytułów, domyśle opisy znajdziemy bardzo łatwo w ustawieniach Yoast, natomiast indywidualne, dopasowane do stron poszczególnych w ich panelu edycji w zakładce – Yoast SEO.

Pozycjonowanie Woocommerce – pamiętajmy o nagłówkach

Pozycjonowanie Woocommerce nie jest takie skomplikowane jeśli pamiętamy o wszelkich najważniejszych kwestiach. Jedną z nich są nagłówki. W przypadku większości dostosowanych szablonów do Woocommerce nagłówki H1 odpowiednio są domyślnie ustawione w szablonie, a więc w taki sposób, że na samej stronie produktowej kategorii w treści nagłówka. Nie jest to jednak 100 procent regułą. Można się spotkać z szablonem, który z uwagi na sam „zamysł estetyczny” twórców, wycinał nagłówek H1, który jest domyślnie dostępny nad samą listą produktów na stronach konkretnej kategorii. Nie został on w inne miejsce przeniesiony. Ten oraz także wiele innych przypadków podobnych uświadamia nas w przekonaniu, że gdy chcemy pokazać sklep internetowy oraz go skutecznie pozycjonować powinniśmy bezwzględnie zacząć od audytu SEO, a najlepiej od samej konsultacji ze specjalistami już na samym etapie projektowania czy też tworzenia sklepu.

W przypadku samego WordPress, który pozwala na masę modyfikacji, warto razem z doświadczonym programistą zadbać o pewne pole tekstowe dodatkowe w administracyjnym panelu, które będzie odpowiadać za nagłówek H1 niestandardowy w przypadku produktu lub też kategorii. Dzięki temu w przyszłości będziemy mogli manipulować tymże elementem na same potrzeby pozycjonowania, jednocześnie nie zmieniając samej nazwy naszej strony. Na pewno pozycjonowanie Woocommerce przyniesie nam zamierzone efekty. Będziemy w szoku, że efekty przyjdą tak szybko i będą niemal od razu zauważalne. Z czasem będziemy jedynie żałować, że wcześniej nie zdecydowaliśmy się na skorzystanie z tej właśnie ciekawej usługi. Zysk jest naprawdę zauważalny i to znacznie.