Pozycjonowanie WordPress – o czym warto pamiętać?
Marketing internetowy jest nieodłącznym elementem bycia widocznym w sieci. Coraz więcej firm zdając sobie sprawę z tego, że samo funkcjonowanie w sieci może nie wystarczyć w starciu z innymi konkurencyjnymi markami, oferującymi progresywny marketing w sieci. Jeszcze do niedawna popularne było powiedzenie, że jeśli nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz. Oczywiście częściowo wciąż jest ono aktualne, ponieważ posiadanie własnej strony internetowej czy profili w mediach społecznościowych może przełożyć się na to, że potencjalny klient do nas trafi. Jednak dzięki wykorzystaniu narzędzi marketingowych można postawić na bardzo dobrej jakości pozycjonowanie i ułatwić zainteresowanym konsumentom dotarcie bezpośrednio do nas. Jak to zrobić i na czym polega przede wszystkim pozycjonowanie?
Na czym polega pozycjonowanie i dlaczego jest tak istotne?
Tutaj warto wyobrazić sobie, że chcemy zrobić zakupy przez Internet i zamówić sprzęt z którejś ze stron w sieci. Do wyszukiwarki wpisujemy kilka fraz, które oddają sedno tego, czego szukamy. Wówczas wyświetlana jest niekończąca się lista wyników wyszukiwań ze słowami kluczowymi, jakie wpisaliśmy. Mechanizm wówczas jest dosyć prosty, ponieważ zazwyczaj klikamy w kilka pierwszych od góry stron i to właśnie na którejś z nich dokonujemy zakupów, lokując tam swoje środki finansowe. Wniosek z tego mechanizmu jest taki, że jeśli chcemy, żeby nasz sklep przebił się w danej branży i zaistniał w świadomości konsumentów pośród konkurencji, to nasza strona musi znajdować się jak najwyżej w wynikach wyszukiwań. Tutaj właśnie potrzebne będą skuteczne narzędzia oraz wiedza, jak to zrobić, by algorytmy wyszukiwań sprawiły, że nasza strona będzie sukcesywnie piąć się w wynikach, aż w końcu znajdzie się na tyle wysoko, że przełoży się to na pozyskiwanie zupełnie nowych konsumentów, którzy zaczną generować ruch na stronie, dokonywać zakupów, lokując swoje środku w naszym sklepie.
Pozycjonowanie stron WordPress – na co zwrócić uwagę?
W tym przypadku pomocą przychodzi wordpress. Jest to jeden z najpopularniejszych systemów do obsługi różnych stron internetowych. Posiada bardzo bogatą gamę szablonów, możliwości budowania stron, które staną się serwisami informacyjnymi, blogami czy sklepami internetowymi. W zależności od preferencji, każdy znajdzie tam z pewnością coś dla siebie. Pozycjonowanie wordpress jest to szereg rozwiązań, które pozwolą pozycjonować naszą stronę coraz lepiej. WordPress pozycjonowanie posiada przede wszystkim dobrze zorganizowaną warstwę pozwalającą już w momencie tworzenia treści na stronę, poddawać ją skutecznym zabiegom ulepszania tekstu, by był bardziej klikalny i łatwiej można było poruszać się po nim samym, korzystając jednocześnie z wielu odnośników do innych ciekawych treści podlinkowanych na stronie. Pozycjonowanie wordpress to również wykorzystywanie takich elementów do budowy strony, jak wskazywanie słów kluczowych oraz wyróżnianie nagłówków. Opisy wykorzystanych zdjęć, które będą zgodne z SEO, czyli właśnie z wynikami wyszukiwania w wyszukiwarce. WordPress pozycjonowanie posiada specjalną sekcję, gdzie można skracać tytuł tekstu pod wyszukiwarkę, by był lepiej wyszukiwany.
Pozyskiwanie nowych użytkowników na stronie
Warto pamiętać, że bardzo istotnym elementem, przykuwającym uwagę użytkowników jest jakość estetyczna i funkcjonalność samej strony. Z jednej strony pozycjonowanie wordpress powinno przyciągać nowych użytkowników, a wysoka jakość strony powinna ich jak najdłużej utrzymać, skłaniając do pozostania dłużej na stronie, przekierowywania do kolejnych równie ciekawych i podanych w przystępny sposób treści. Dzięki temu generowany jest zwiększony ruch na stronie, co z kolei może przełożyć się na statystyki oraz chęć współpracy z reklamodawcami, którzy inwestują w strony, dzięki którym mogą pozyskiwać nowych odbiorców. Marketing internetowy więc jest jedną z niezbędnych gałęzi prężnego uczestnictwa w świecie zdigitalizowanym. Jeśli chcemy, by nasz sklep generował coraz większe zyski, to musimy pozyskać więcej klientów. A tych możemy zachęcić, ułatwiając ścieżkę dotarcia do nas. Nowi konsumenci będą się pojawiać, a to czy zostaną z nami na dłużej zależy od tego, jaka polityka firmy zostanie podjęta, jak zachęcimy naszych odbiorców, by to właśnie nas wybrali w gąszczu konkurencyjnych firm.