1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1

Wydawać by się mogło, że utworzenie wizytówki w Google Moja Firma wymaga specjalistycznej wiedzy, umiejętności lub kontaktów. Jednak nic bardziej mylnego. Proces ten jest niezwykle prosty, a opisaliśmy go w tym tekście, aby nikt nie miał problemów ze stworzeniem własnego profilu.

Pozycjonowanie lokalne to absolutna podstawa dla firm, które swoje usługi oferują na rynku lokalnym. Pamiętaj, że im mniejsza jest miejscowość, w której funkcjonujesz, tym są większe szanse na to, że pojawi się konkurencja. W związku z tym zdecydowanie warto wykorzystywać wszystkie możliwości reklamy, w tym wizytówkę Google.

Jednak przedsiębiorcy z większych miast również nie powinni porzucać pomysłu założenia profilu w Google Moja Firma. Posiadanie wizytówki pozwoli docierać do użytkowników znajdujących się w pobliżu, lub poszukujących usługi z wybranego regionu, dlatego Google Moja Firma powinien zainteresować się każdy przedsiębiorca chcący cieszyć się dobrze prosperującym biznesem.

Ponadto warto wiedzieć, że omawiane wizytówki wyświetlają się bezpośrednio nad wynikami organicznymi po wpisaniu wybranej frazy kluczowej. Użytkownikowi wyświetla się zarówno nazwa, jak i adres strony internetowej, czy fizyczny. Ponadto jest również możliwość ustawienia nawigacji do wybranego celu, czy wykonania połączenia telefonicznego.

Co więcej, wraz z biegiem czasu ilość wyświetlanych wizytówek została ograniczona do 3. Dzięki temu użytkownicy otrzymują bardziej skondensowane informacje, a firmy będące na szczycie wyłącznie zyskują. Sprawdźmy więc, jak założyć wizytówkę!

Do założenia wizytówki GMF potrzebny będzie zarówno adres fizyczny, jak i adres e-mail w usłudze Gmail. Pierwszy z nich jest o tyle istotny, że będzie widoczny w mapach Google i istnieje duże prawdopodobieństwo, że korporacja wyśle specjalną wizytówkę z kodem weryfikacyjnym. W związku z tym musimy mieć możliwość odbioru.

Z kolei adres e-mail w usłudze Gmail jest ważny, ponieważ administrowanie wizytówką odbywa się właśnie z poziomu panelu Google, do którego logujemy się za pomocą swojego adresu e-mail. Wszystko jasne? To przejdźmy do działania. Przejdź na główną stronę Google Moja Firma i zaloguj się.

Wiele osób zakłada wizytówkę Google na bazie własnego, prywatnego konta. Jest to niestety błąd, ponieważ w momencie rozpoczęcia współpracy z agencją marketingową musimy przekazać pracownikom dostęp do wizytówki, co w tej sytuacji wiąże się automatycznie z przydzieleniem dostępu do naszego prywatnego konta.

Aby tego uniknąć, załóż nowe konto, które będzie przeznaczone wyłącznie do działań biznesowych związanych z wizytówką. Co ważne, nawet w momencie utraty hasła możliwe będzie łatwe jego zresetowanie bez obawy o stratę danych.

Po zalogowaniu się do panelu dostrzeżesz menu pozwalające wykonać jedną z trzech opcji związanych z wizytówką. Ciebie w tym momencie powinna zainteresować opcja „Dodaj jedną lokalizację”. Kliknij ją, a ukaże Ci się mapa świata, na której będziesz mógł zaznaczyć siedzibę swojej firmy. Zwróć jednak uwagę, czy jej wizytówka nie jest już stworzona, ponieważ mogło okazać się, że zrobił ją jeden z Twoich pracowników. Wtedy konieczne okaże się przejęcie i zoptymalizowanie istniejącej wizytówki, aby nie powstało zjawisko duplikacji.

Jeżeli masz już pewność, że wizytówki Twojej firmy nie ma – czas przejść do tworzenia. Proces ten polega głównie na uzupełnianiu formularza informacjami. W pierwszej kolejności wpisz nazwę swojej firmy. Pamiętaj jednak, że będzie to nazwa wyświetlana użytkownikom, dlatego musi być odpowiednia. Nie używaj zwrotów, czy nazw urzędowych. Zdecydowanie lepiej jest pozostać przy krótkiej formie.

Ponadto zastanów się, do jakiej kategorii zaklasyfikujesz swoją firmę. Wybór, jakiego dokonasz teraz, będzie najważniejszy, dlatego nie pozostawiaj go przypadkowi. Dokładnie przeanalizuj wszystkie opcje i dokonaj właściwego wyboru. Oczywiście później można dokonać modyfikacji, jednak kategoria wybrana teraz jest stała.

Dodatkowo, jeśli dostarczasz produkty lub świadczysz usługi w lokalizacji klienta, wybierz opcję „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów”. Dzięki temu poinformujesz użytkowników, że dojeżdżasz do wskazanej przez nich lokalizacji, a w kolejnych krokach będziesz mógł wybrać obszar działania.

Pamiętaj, że masz również do dyspozycji Pomoc Google. W dziale tym znajdziesz wszystkie informacje niezbędne do poprawnego wypełnienia formularza.

Zanim przejdziemy do weryfikacji, warto sprawdzić wszystkie dane. Przeanalizuj ich poprawność, aby nie okazało się, że wizytówka powstała z błędem. Ma to kluczowe znaczenie, ponieważ błędne dane nie pozwolą użytkownikom się z Tobą skontaktować. Oczywiście później można dokonać poprawek, ale lepiej od razu podać poprawne informacje.

Co więcej, po kliknięciu przycisku „Dalej” zostanie utworzone konto Google+, które staje się dodatkowym kanałem komunikacji z użytkownikami.

Przechodząc do weryfikacji, musimy zaznaczyć, że obecnie jest kilka sposobów, aby tego dokonać. Jednak najpopularniejszym i jednocześnie najczęściej wykorzystywanym jest pocztówka ze specjalnym kodem, którą otrzymujemy pocztą tradycyjną. Co więcej, Google samo bardzo często proponuje ten sposób, zwłaszcza w momencie, kiedy mamy do czynienia z niestandardową lokalizacją lub zupełnie nowym kontem Google.

To, co musisz wiedzieć na temat tego sposobu weryfikacji, to fakt, że proces wysyłki pocztówki może trwać nawet miesiąc, dlatego potrzebna będzie spora doza cierpliwości.

Ponadto istnieją również sposoby alternatywne takie, jak połączenie telefoniczne, czy weryfikacja natychmiastowa. Pierwszy z nich nie jest jednak polecany, ponieważ połączenie następuje nie z konsultantem, a robotem mówiącym łamaną polszczyzną. Jego zadaniem jest podanie nam kodu pin, który uruchomi wizytówkę. Weryfikacja natychmiastowa wydaje się rozwiązaniem najlepszym, gdyż wizytówka jest uruchamiana od razu, ale dostępna jest wyłącznie dla zweryfikowanych użytkowników G+.

Po zweryfikowaniu wizytówki zostaniemy do niej przeniesieni. Jest jeszcze praktycznie pusta, dlatego zdecydowanie warto uzupełnić ją zdjęciami i dodatkowymi informacjami. Pamiętaj jednak przy tym, aby były to dane, które zainteresują użytkowników. Co więcej, polecamy również skorzystanie z usług firm, które specjalizują się w prowadzeniu wizytówek tego typu. Dzięki temu będziesz miał pewność, że wszystko będzie w należytym porządku.

Czasami zdarza się tak, że z jakichś powodów musimy usunąć stworzoną przez siebie wizytówkę. Dokonać tego można w równie łatwy sposób, jak tworzenia. Wystarczy wejść w edycję i w nowym widoku przejść na sam dół strony. Następnie wybieramy opcję „Nie zarządzaj już tą firmą”, a w nowym widoku „Usuń stronę”. Teraz będziemy musieli ponownie się zalogować, zaznaczyć checkboxy, które nas interesują i kliknąć „Usuń konto”. W tym momencie pozbyliśmy się wizytówki na naszym koncie, jednak wciąż może być ona widoczna w wynikach wyszukiwania, o czym warto pamiętać.