1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO jest to proces, podczas którego wybrana witryna WWW (np, sklep internetowy czy blog) brana jest "pod lupę" przez zespół osób z wiedzą i doświadczeniem z zakresu zasad i optymalizacji pod kontem branży SEO oraz webmasteringu. Podczas tego procesu strona analizowana jest pod względem zawartości, działania oraz obecności w wynikach wyszukiwania. Efektem przeprowadzonego audytu jest wygenerowanie dokładnego raportu będącego zbiorem czytelnie przedstawionego wykazu przeprowadzonych działań oraz analiz ich wyników (najczęściej wzbogaconych o grafiki, wykresy). W skład raportu wchodzi także zbiór komentarzy oraz zaleceń dotyczących metod eliminacji błędów oraz optymalizacji witryny pod kątem wymagań SEO.

Kto powinien skorzystać z możliwości jakie daje audyt SEO?

Audyt SEO jest doskonałym narzędziem nie tylko dla osób zajmujących się wsparciem technicznym serwisów WWW na co dzień (programiści, administratorzy, technicy) ale także dla właścicieli witryny oraz obsługujących ją pracowników (np. obsługa sklepu internetowego czy zespół moderatorski portalu ogłoszeniowego).

Przeprowadzenie tego procesu zalecane jest zarówno dla serwisów już funkcjonujących (od lat, miesięcy) jak i będących w fazie projektowania lub wdrażania. Pozwoli to, w przypadku witryn nowo powstałych, lub tych jeszcze powstających, na uniknięcie potencjalnych błędów oraz niedogodności jakie mogłyby wystąpić w trakcie przyszłego funkcjonowania i użytkowania. Audyt SEO warto przeprowadzić także w sytuacji gdy istniejąca już witryna zostaje przejęta bądź odkupiona od innego posiadacza (posiadaczy) bądź firmy.

Z jakich elementów składa się audyt SEO?

Podczas audytu analizowana jest przede wszystkim sama strona WWW. Testowana jest ona pod kątem technicznym oraz pod kątem występowania błędów podczas sprawdzania elementów takich jak: zastosowany CMS, wiek strony, zmiany w wyglądzie, skrypty, poprawność adresów URL – zarówno tych wewnątrz struktury witryny jak i przekierowujących do niej adresów zewnętrznych.

Kolejnym elementem podlegającym ocenie jest jakość samej witryny pod względem jakości zawartej na niej treści w odniesieniu zarówno do użytkownika jak i algorytmów badających jej zawartość (robotów). Analizowane są więc wszelkiego rodzaju teksty, wpisy blogowe, opisy produktów, pozycje menu, grafiki, materiały video oraz zawartość interaktywna.

Kontroli podlegają także wcześniej wspomniane zewnętrzne adresy URL przekierowujące do serwisu, wszelkiego rodzaju odnoszące się do niego a występujące w wynikach wyszukiwania reklamy (graficzne, tekstowe, video). Witryna jest także sprawdzana pod względem odpowiedzi na użycie fraz oraz słów kluczowych, obecność w social mediach (Facebook, Twitter itd.), porównaniu podlega także pozycja w rankingu wyszukiwarek, poziom ruchu oraz wyniki sprzedaży względem konkurencji.

Wynikiem końcowym przeprowadzonego audytu jest sporządzenie raportu zawierającego informacje dotyczące zastosowanych metod, narzędzi, mierzonych parametrów, najczęściej wzbogacone o wykresy oraz wykaz znalezionych błędów. Integralną częścią raportu jest także spis uwag, sugestii, rozwiązań dotyczących optymalizacji oraz poprawić działanie strony tak aby jak najlepiej spełniała wytyczne branży SEO.

Co jeszcze warto wiedzieć na temat audytu SEO?

Czas potrzebny do prawidłowe przeprowadzenie audytu (w zależności od czynników takich jak objętość strony, jej złożoność, ilość treści) może wahać się w granicach 1-2 tygodni.

Podanie danych dostępowych do witryny nie jest wymagane podczas przeprowadzania samego procesu. Jest to niezbędne w momencie, gdy zapadnie decyzja o wdrożeniu zaproponowanych rozwiązań oraz narzędzi takich jak Google Search Console.

Sam audyt poprzedzony jest dokładnym wywiadem specjalisty SEO dotyczącym oczekiwań klienta, dotychczasowego funkcjonowania strony, branży w jakiej dana firma funkcjonuje, produktów czy usług jakie mają być promowane, planu oraz strategii marketingowych oraz założonych celów.

Audyt wykonywany jest z pomocą odpowiedniego oprogramowania takiego jak ScreamingFrog, Ahrefs, Semstorm, Semauto oraz funkcji dostępnych na platformie Google (Google Search Console oraz Google Analytics).


Zadaniem każdej strony internetowej jest dostarczanie wartościowych informacji użytkownikom, a także generowanie zysku właścicielowi. Czasami jednak dzieje się tak, że pojawiają się problemy związane z funkcjonowaniem witryny. Wtedy niezbędny okazuje się audyt SEO, czyli zespół czynności mających na celu uwidocznienie wszystkich problemów związanych z daną stroną i jej pozycjonowaniem.

Jakie korzyści oferuje audyt SEO?

Każdy audyt SEO identyfikuje mocne i słabe strony każdej witryny. Ponadto proces ten wskazuje wszystkie problemy związane z pozycjonowaniem. Co ważne, w ramach audytu określanym również, co należy zrobić, aby wyeliminować nieprawidłowości.

Audyt SEO dostarczy Ci informacji na następujące pytania:

Na te pytania staramy się odpowiedzieć podczas każdej realizacji. Są one niezwykle ważne, ponieważ dotykają każdej kwestii związanej z pozycjonowaniem strony, a odpowiedź na nie gwarantuje uzyskanie dobrze prosperującej, przynoszącej zyski strony internetowej.

Efekty audytu stron WWW

Poznanie wad i zalet
strony internetowej.
Techniczna i merytoryczna
poprawa strony.
Poprawa widoczności, reklamy
i konkurencyjności witryny.

Profesjonalny audyt = trwały efekt

Jako Scyla.pl specjalizujemy się również w przeprowadzaniu profesjonalnych audytów SEO. Możemy pochwalić się bardzo dużym doświadczeniem w pozycjonowaniu, dlatego podczas audytu nie tylko zidentyfikujemy wszelkie nieprawidłowości, ale również przygotujemy szereg porad, dzięki którym Twoja strona osiągnie wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania i uzyska nowych użytkowników.

Przeprowadzimy dla Ciebie gruntowną analizę strony nie tylko pod kątem pozycjonowania, ale również użyteczności. I tak dowiesz się nie tylko, co należy zrobić, aby Twoja witryna lepiej prosperowała w Internecie, ale także, jak jest postrzegana przez użytkowników i co zrobić, aby znacznie poprawić opinię o niej.