1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1

Wielu przedsiębiorców oraz sprzedawców jako osoby oferujące wysokiej jakości produkty oraz świadczące starannie i dobrze wykonywane usługi zastanawia się nad tym, w jaki sposób dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Pojawiają się pytania o to czym się kierować, jakie kampanie stosować, jakich narzędzi używać. Z pomocą przychodzi koncern Google z usługą Google Shopping będącą częścią platformy Ads (dawne AdWords). Pozwala ona na sprecyzowanie grupy klientów oraz oferty, która jest do Nich skierowana. Dzięki integracji z ze znaczną częścią oprogramowania używanego obecnie do obsługi sklepów internetowych, serwisów aukcyjnych oraz porównywarek cenowych może (i powinna) być stosowana w celu polepszenia wyników sprzedaży.

Jak działa Google Shopping?

Usługa Google Zakupy (ang. Google Shopping) pozwala na wyświetlanie informacji o oferowanych przez Nas usługach i produktach (w formie zdjęć, opisów, oceny itp.) z boku lub nad wynikami wyszukiwania. Po wpisaniu danego słowa czy słów-kluczy (np. opony zimowe) użytkownik ujrzy szczegóły takie jak zdjęcia, opisy oraz linki do sklepów (czy serwisów) oferujących towar i usługi powiązane z wyszukiwaną frazą.

Na co należy zwrócić uwagę?

Usługa Google Shopping wraz z funkcją Google Merchant to potężne narzędzia marketingowe, jednak same w sobie, bez dobrze przemyślanej i ułożonej strategii oraz planu działania, nie będą tak efektywne.

Skupić powinniśmy się przede wszystkim na tym do jakiej określonej grupy odbiorców docelowo chcemy dotrzeć. Dla przykładu prowadząc sklep internetowy z artykułami dla miłośników sportów zimowych powinniśmy skupić się na grupie preferującej jazdę na nartach bądź też snowboardzie, nie na obydwu jednocześnie. Drugim aspektem, który powinniśmy wziąć pod uwagę jest to, jaki konkretny towar czy usługi chcemy promować.

Zasady Google Shopping

Korzystając Zakupów Google należy pamiętać o przestrzeganiu zasad i polityki ustalonych dla tej platformy.

Przede wszystkim należy pamiętać o tym, aby treść zawarta w reklamach nie była obraźliwa czy naruszająca dobre obyczaje. Oferowany towar nie może być niebezpieczny lub prawnie zakazany, nie może być także imitacją (podróbką) produktów innych firm.

Niedozwolone jest fałszowanie informacji takich jak nazwy produktów, firm oraz podawanie danych prawnie chronionych (takich jak personalia czy dane teleadresowe klientów).

Należy przestrzegać regulacji prawnych takich jak ograniczenie wiekowe przy reklamowaniu art. dla dorosłych, alkoholu, papierosów czy hazardu. Istotne jest również to, aby reklamy nie naruszały postanowień ustawy o ochronie praw autorskich oraz zasad poprawności politycznej.

Reklamy umieszczane na platformie Zakupy Google muszą także spełniać szereg norm jakości.

Ważna jest przede wszystkim poprawność wykorzystywanych adresów URL czy przekierowań (redirectów) oraz brak treści pisanych przy użyciu klawisza Caps Lock (WIELKIMI LITERAMI). Informacje i dane produktów powinny być aktualne i rzetelne (w przypadku zmian cen, specyfikacji czy niedostępności), nie mogą być także zbyt ogólne.

Korzyści płynące z dobrze przygotowanej kampanii reklamowej

Dobrze zaplanowana i sprecyzowana, wysokiej jakości kampania reklamowa niesie za sobą szereg korzyści.

Reklama internetowa jest przede wszystkim znacznie skuteczniejszą formą promocji niż reklama „tradycyjna” (w prasie, na billboardach, plakatach itp.), ponieważ dostęp do niej jest znacznie ułatwiony, a zasięg szerszy.

Jest ona także znacznie tańsza, gdyż nie wymaga zaangażowania środków produkcyjnych takich jak papier, tworzywo sztuczne, farba drukarska do wykonania oraz zasobów ludzkich potrzebnych do jej umieszczenia.
Dzięki współpracy z serwisem Google reklama osiąga znacznie lepsze wyniki takie jak trafność oraz liczba wyświetleń, co przekłada się na znacznie szerszy zasięg w grupach docelowych.

Reklamy umieszczone na platformie Google Shopping są wyświetlane także w portalach będących bezpośrednimi partnerami handlowymi firmy Google (np. serwisy z treściami video takie jak YouTube). Elementy umieszczane przy użyciu narzędzi Google są ponadto znacznie bardziej konfigurowalne, co pozwala na ich lepszą optymalizację oraz integrację z wybranymi sklepami oraz platformami zakupowymi.