1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1

Usługa reklamowa Google Ads istnieje na rynku od roku 2000, czyli już od ponad 19 lat wcześniej występując pod nazwą AdWords. Najkrócej ujmując jest to funkcja oferująca umieszczanie reklam statycznych (nieruchomych) w formie graficznej lub tekstowej lub też dynamicznych (ruchomych) w postaci filmów promocyjnych, animowanych pików GIF lub elementów interaktywnych. Reklamy mogą być wyświetlane jako płatne (sponsorowane) wyniki wyszukiwania w samej wyszukiwarce Google bądź też jako elementy witryn będących własnością Google (np. Gmail czy YouTube) lub na stronach partnerów.

Warianty Google Ads

Usługa Google Ads oferowana jest w trzech wariantach (CPC, CPV, CPM) różniących się od siebie typem interakcji za jaką płaci reklamodawca.

  • CPM, czyli z angielskiego ‘cost per click’ (koszt za kliknięcie), jest to typ reklamy, w którym reklamodawca płaci określoną wcześniej stawkę za każdym razem kiedy użytkownik kliknie w dany baner, ikonę, GIF co powoduje automatyczne przekierowanie do określonej strony WWW.
  • CPV, z angielskiego ‘cost per view’ (koszt za wyświetlenie), jak sama nazwa wskazuje jest to typ reklamy, w którym reklamodawca płaci ustaloną uprzednio sumę za każdym razem, gdy potencjalnemu klientowi zostanie wyświetlona reklama. Często występuje ona w formie filmu, tekstu lub grafiki umieszczonej w wyskakującym okienku (tzw. pop-up).
  • CPM,czyli ‘cost per mile’ (koszt za milę), jest to typ reklamy w działaniu podobny do CPM z tą różnicą, że reklamodawca nie płaci tutaj za każde 1000 wyświetleń określonej treści.

Zalety Google Ads

Jedną z największych zalet jest fakt, że jest to reklama internetowa, a co za tym idzie dociera do ludzi młodych oraz w średnim wieku. Dzieje się tak dlatego, że ludzie w tych grupach wiekowych bardzo często rezygnują ze środków masowego przekazu takich jak prasa, telewizja czy radio na rzecz portali oraz aplikacji internetowych. Treści informacyjne oraz rozrywkowe a co za tym idzie także odpowiednio dopasowane i wkomponowane reklamy są ogólnodostępne na komputerach oraz wszelkiego rodzaju urządzeniach mobilnych takich jak smartfony czy tablety co znacznie zwiększa zasięg oraz wpływ na odbiorców.

Jak działa Google Ads?

Reklamy umieszczane z pomocą narzędzi oferowanych przez Google Ads mogą oddziaływać na dwie grupy potencjalnych klientów:

Pierwszą z nich są użytkownicy, którzy kierują konkretne zapytanie przy użyciu wyszukiwarki a reklamy wyświetlają się w odpowiedzi na konkretne słowa lub frazy kluczowe udzielając tym samym odpowiedzi na zadane pytania.

Drugą grupą są odbiorcy, którzy mogą w niedalekiej przyszłości stać się mabywcami oferowanych przez daną firmę dóbr lub usług. Dzieje się to poprzez subtelną perswazję spersonalizowanych i ukierunkowanych na indywidualne upodobania, preferencje i potrzeby treści reklamowych.

Pozycja na jakiej linki sponsorowane zostaną umieszczone w wynikach wyszukiwania Google zależy od dwóch czynników.

Pierwszym z nich jest wysokość indywidualnie ustalonej stawka CPC ustalanej indywidualnie z każdym reklamodawcą.

Drugim z kolei jest ocena jakościowa dokonywana przez algorytm wyszukiwarki, na którą składa się wiele elementów. Najważniejszymi z nich jest jakość treści reklamowych oraz samej witryny (tekst, grafiki, materiały video itp.), oryginalność i niepowtarzalność zawartości, liczba i dopasowanie oraz przyporządkowanie słów kluczowych do określonych podstron, obiektów, składnia i funkcjonowanie adresów URL (wewnętrznych i zewnętrznych), ich wzajemnej sieci połączeń a także kodu strony WWW wraz z zastosowanymi skryptami.

Google DSA

Google Ads ma w swojej ofercie także reklamy w formie dynamicznej, tzw. DSA (ang. Dynamic search ads). DSA wyświetla reklamy na podstawie zawartości całej wybranej strony internetowej, nie tylko konkretnych słów kluczowych co znacznie zwiększa możliwości oraz wszechstronność akcji jakie mogą podjąć algorytmy wyświetlających reklamy. W momencie, gdy użytkownik w swoim zapytaniu umieści frazę w jakikolwiek sposób powiązaną z zawartością danej witryny zostanie mu wyświetlona adekwatna, kierująca do odpowiedniej podstrony treść reklamowa.

Kto powinien skorzystać z narzędzi Google Ads?

Osobami, dla których możliwości oferowane przez usługę Google będą doskonałym wsparciem sprzedażowym są przede wszystkim właściciele sklepów internetowych, serwisów aukcyjnych oraz portali ogłoszeniowych. Szerokie możliwości marketingowe oferowane przez Google Ads docenią także przedsiębiorcy prowadzący mniejsze i średnie przedsiębiorstwa produkcyjne oraz osoby prowadzące działalność wydawniczą.


Prawdą jest, że lepiej opłacona kampania w Google Adwords przyniesie większe zyski. Jednak równie ważne jest także prawidłowe przygotowanie strategii reklamowej, ponieważ istotny jest przekaz. Podejmując decyzję o współpracy z nami w zakresie prowadzenia kampanii Adwords, zapewniasz sobie wymierne zyski. Jako Scyla.pl gwarantujemy, że każda zainwestowana w reklamę złotówka przyniesie zauważalny zysk.

Jak funkcjonuje Google Adwords?

Google Adwords to usługa, dzięki której odnośniki związane z naszą stroną trafiają na witryny powiązane tematycznie z prowadzonym przez nas projektem. Co ciekawe, platforma ta pozwala również na reklamę w serwisie YouTube, czy innych bezpośrednio związanych z Google.

Każda kampania funkcjonuje dzięki algorytmom, których głównym zadaniem jest identyfikowanie zainteresowań wszystkich użytkowników. Dzięki temu informacje reklamowe wyświetlają się wyłącznie osobom zainteresowanym oferowanym przez nas produktem, lub omawianym tematem. W ten sposób bardzo łatwo zdobywamy nowych klientów, czy użytkowników regularnie odwiedzających witrynę.

Za przykład może posłużyć nam motoryzacja. W momencie, kiedy ktoś często poszukuje części do BMW, czy Alfy Romeo, Google może podsunąć tej osobie nasze poradniki lub bezpośrednie odnośniki do naszego sklepu motoryzacyjnego.

Czy warto zainwestować w Adwords?

Zdecydowanie tak. Odpowiednio skonfigurowana kampania reklamowa może przyczynić się do znacznego wzrostu zysków generowanych przez sklep internetowy, bloga, czy witrynę o innym charakterze. Co więcej, reklama ta wpływa również na pozycję naszej strony w wyszukiwarce, ponieważ im częściej wyświetla się link do naszej strony, tym więcej użytkowników ją odwiedza.

Dlaczego warto skorzystać z naszych usług?

Naszą firmę tworzą wyłącznie wykwalifikowane osoby, które znają swoją branżę od podszewki. Dzięki temu masz pewność, że Twoim projektem zajmą się profesjonaliści. Skutecznie poprawimy sprzedaż w Twoim sklepie, podniesiemy Twoją stronę w wynikach wyszukiwania, a także wpłyniemy na rozpoznawalność Twojej marki w sieci.