Prowadzenie sklepu internetowego jest często czasochłonnym i skomplikowanym procesem, trzeba brać pod uwagę wiele elementów jak zaplecze logistyczne (przyjmowanie dostaw, wysyłka zamówień do klienta, katalogowanie, rozpatrywanie zwrotów i reklamacji). Nie mniej istotna jest także warstwa działalności skupiona wokół sieci, w której skład wchodzą m.in. atrakcyjna i dobrze funkcjonująca, intuicyjna witryna WWW, dbanie o bieżącą aktualizację i jakość zamieszczanej treści oraz oferty usługowej i produktowej, sprawna realizacja zamówień, zapytań, reklamacji. Żaden biznes funkcjonujący w branży e-commerce, czyli prowadzący sprzedaż za pośrednictwem Internetu, a w szczególności sklep internetowy nie może obyć się bez dobrej reklamy oraz skutecznej strategii marketingowej prowadzonej w oparciu o SEO (reklama internetowa, pozycjonowanie). Jak funkcjonuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Jakie ma zalety? Na co należy zwrócić szczególną uwagę? Odpowiedź na te właśnie pytania będzie tematem przewodnim artykułu.

Jak funkcjonuje pozycjonowanie sklepów internetowych?

Sklepy internetowe jako przedsiębiorstwa oferujące bardzo dużą liczbę zróżnicowanych produktów najczęściej bazują na pozycjonowaniu o typie long tail (długiego ogona). Jest to metoda, która charakteryzuje się wykorzystaniem długich, złożonością oraz precyzyjnych fraz kluczowych i jest odpowiedzią na wymagania potencjalnych klientów korzystających ze złożonych i szczegółowych zapytań podczas w celu znalezienia konkretnej, zwykle dokładnie określonej informacji, usługi lub towaru. Każda z takich odpowiednio dobranych i powiązanych fraz powinna prowadzić do dedykowanej (przygotowanej konkretnie dla danego produktu czy usługi), unikatowej, dobrze przygotowanej i funkcjonującej podstrony bądź elementu.

Proces pozycjonowania powinien być poprzedzony dokładnym wywiadem przeprowadzonym przez specjalistę SEO dotyczącym branży, oferty produktowej oraz oczekiwań co do wyników oraz strategii, które mają zostać wdrożone.

Kolejnym krokiem powinno być przeprowadzenie audytu SEO sprawdzającego witrynę pod kątem jakości zawartej treści (teksty, opisy, grafiki itp.), poprawności, struktury użytych linków wewnętrznych oraz zewnętrznych. Weryfikacji podlega także funkcjonowanie całej witryny, poprawność kodu i wgranych skryptów oraz jej obecności w wynikach wyszukiwania, tzn. zastosowane frazy kluczowe, ich dokładność, unikatowość, precyzja. Efektem przeprowadzonego procesu jest wygenerowanie raportu będącego zestawieniem składającym się z informacji o przeprowadzonych działaniach, użytych metodach, wynikach oraz błędach jakie wystąpiły. Integralną częścią jest spis zawierający sugestie, uwagi oraz proponowane rozwiązania dotyczące optymalizacji witryny pod względem wymagań oraz zasad branży SEO.

Kolejnym krokiem jest wspólna analiza wygenerowanego raportu oraz podjęcie decyzji co do wdrożenia zaproponowanych rozwiązań. Następnie, w zależności od decyzji klienta, całość lub część zasugerowanych zmian jest wdrażanych przez zespół SEO. Zmiany dotyczyć mogą dotyczyć struktury samej strony (linkowanie wewnętrzne, treści, nagłówki, elementy nawigacji, skrypty, kod źródłowy), wprowadzenie dodatkowych narzędzi takich jak Google Search Console, Google Ads, Wizytówka Google. Modyfikacji mogą zostać poddane także elementy zewnętrzne takie jak linki prowadzące do serwisu, reklamy w wynikach wyszukiwania oraz frazy kluczowe.

W końcowej fazie porównywana pozycja danego przedsiębiorstwa oraz bogactwo jego oferty produktowej klienta względem obecnej na rynku oraz w wynikach wyszukiwania wz konkurencji.
Jest to istotny krok w celu osiągnięcia wysokiej pozycji w rankingu przeglądarek oraz uzyskania wysokich wyników sprzedaży

Korzyści płynące z pozycjonowania sklepów internetowych

Dobrze przeprowadzona pod kątem wymagań SEO optymalizacja strony WWW a w rezultacie wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania niosą ze sobą szereg korzyści.

Znacznemu wzrostowi ulega pozycja oraz rozpoznawalność zarówno konkretnych marek jak i oferującej je firmy, co przyczynia się do znaczne zwiększenie ruchu w obrębie witrynie a w rezultacie liczby klientów oraz zysków z tytułu sprzedaży.

Profesjonalna, oferująca najwyższej jakości usługi agencja SEO zapewnia narzędzia umożliwiające bieżące monitorowanie ruchu oraz aktywności na stronie a także pozwala na zdefiniować celów jakie mają zostać osiągnięte.

Optymalizacja strony przeprowadzona na bazie wykonanego wcześniej audytu SEO przyczyni się do poprawy jakości oraz sprawności działania oraz intuicyjności (łatwości użycia) witryny. To z kolei przyczyni się do znacznego wzrostu zadowolenia i satysfakcji korzystających z niej użytkowników, którzy wystawiając wyższe oceny, większą ilość rekomendacji oraz pozytywnych komentarzy zwiększy także liczbę klientów.