1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1

Czym są konsultacje SEO?

Najprościej rzecz ujmując konsultacje SEO jest to czas spędzony z ekspertami, czyli osobami, które doskonale znają zasady branży oraz posiadają wieloletnie doświadczenie w świadczeniu usług SEO.
Konsultacje mogą odbywać się w formie pisemnej (mailowo, poprzez czat czy komunikator) bądź też w formie konwersacji audio lub video poprzez telefon czy aplikację taką jak Messenger lub Skype. Trzecią możliwością jest umówienie spotkania osobiście, w siedzibie jednej z firm zajmujących się szeroko pojętą tematyką SEO.

Podczas takich spotkań, których liczba oraz czas trwania są indywidualnie ustalane z każdym klientem, wykwalifikowana kadra zajmuje się weryfikacją oraz podnoszeniem kwalifikacji i wiedzy z zakresu SEO osoby skierowanej na takie szkolenie. Oprócz wzbogacania doświadczenia samego zainteresowanego przedmiotem konsultacji najczęściej jest także sama witryna (np. sklep internetowy, portal z ogłoszeniami bądź blog), którą dana osoba posługuje się podczas prowadzenia biznesu.

Kto powinien skorzystać z konsultacji SEO?

Konsultacje są idealnym rozwiązaniem dla osób prowadzących działalność jednoosobową lub są oddelegowane przez firmę jako pracownicy odpowiedzialny za dział SEO. Szkolenia te są także doskonałym źródłem wiedzy dla osób, które chcą zacząć przygodę z branżą optymalizacji stron www bądź chcących poprawić skuteczność kampanii marketingowych bez konieczności wiązania się z branżą „na stałe”.

Przykładowe tematy poruszane podczas konsultacji SEO

Przykładowe tematy i zagadnienia, jakie można poruszyć podczas sesji szkoleniowej prowadzonej przez osobę biegłą z zakresu SEO mogą dotyczyć wielu zagadnień. Do przykładowych tematów wartych omówienia zalicza się chociażby funkcjonowanie witryny WWW od strony technicznej. Osoba odpowiedzialna za szkolenie może przeanalizować błędy popełniane przez osobę szkoloną oraz zasugerować rozwiązania pozwalające zmniejszyć ich ilość biorąc pod uwagę aspekty takie jak:

  • indeksowanie, wyświetlanie w wynikach wyszukiwania oraz właściwy dobór słów i fraz kluczowych oraz powiązanie ich z właściwą zawartością;
  • struktura wzajemnych połączeń adresów URL oraz przekierowań (redirectów) wewnątrz (on-page) oraz poza witryną (off-page).

Warte omówienia są także kwestie dotyczące treści – zarówno tej umieszczanej bezpośrednio na stronie (artykuły, teksty, wpisy na blogu) jak i te zewnętrzne, kierujące użytkownika bezpośrednio do witryny (treści reklamowe takie jak banery, materiały video, hasła reklamowe, opisy). Dobrze jest zapytać o czynniki wpływające czytelność oraz wysoką ocenę reklam zarówno ze strony algorytmów przeglądarek jak i użytkowników.

Oprócz poruszenia tematyki związanej z promocją własnego biznesu warto zapytać także o porady w dziedzinie konkurencyjności w branży SEO. Dobrze jest dowiedzieć się przede wszystkim kto jest naszym bezpośrednim konkurentem w rankingu wyników wyszukiwania oraz jakimi słowami i frazami kluczowymi się posługuje.

Końcowym etapem powinno być wspólne wypracowanie odpowiedniej strategii oraz planu działań marketingowych mających na celu wyprzedzenie konkurencji w zakresie wyników sprzedaży oraz atrakcyjności w oczach potencjalnego oraz już istniejącego klienta.