1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1

Czym jest SEO Copywriting?

SEO (ang. 'search engine optimization'), w polskim tłumaczeniu 'optymalizacja pod kątem wyszukiwarek' jest to proces (zbiór zasad, metod) pozwalający na osiągnięcie wyższej pozycji danej strony internetowej w darmowych (organicznych) wynikach wyszukiwania.

SEO zostało wprowadzone za sprawą zaimplementowanego przez Google w roku 2011 algorytmu ‘Panda’, którego zadaniem jest klasyfikacja i ocena stron internetowych pod względem funkcjonalności oraz jakości tego, co jest na nich umieszczone.

W jaki sposób oceniane są witryny?

Podstawowym kryterium branym pod uwagę jest niepowtarzalność (oryginalność), na którą wpływ ma szereg kryteriów:

Pierwszym z nich jest tematyka oraz jakość tekstów (artykułów, opisów, wpisów na bloga) umieszczanych w danym portalu czy serwisie. Najwyżej oceniane są treści autorskie, takie których nie znajdziemy nigdzie indziej, pisane na zamówienie, specjalnie dla konkretnej strony. Treści skopiowane z innych źródeł klasyfikowane są przez algorytm Panda jako bezwartościowe znacznie obniżają ocenę oraz pozycję w wynikach wyszukiwania.

Witryny oceniane są także na podstawie ilości, dopasowania oraz jakości umieszczanych materiałów innych niż tekst (filmy, grafiki, zawartość interaktywna. Badana jest także poprawność, przyjazność oraz struktura połączeń linków funkcjonujących wewnątrz strony oraz przekierowujących do niej zewnętrznych adresów URL.

Jakie treści warto umieszczać?

Istnieje kilka typów tekstów, które cieszą się największą popularnością wśród użytkowników oraz dają możliwość optymalizacji pod kątem branży SEO.

Pierwszym i podstawowym typem treści o jakie należy zadbać są wszelkiego rodzaju opisy strony głównej, kategorii, podkategorii, opisów produktów czy producentów. To z nimi użytkownicy zapoznają się w pierwszej kolejności i to one mają bezpośredni wpływ na "pierwsze wrażenie" oraz ogólną ocenę naszej witryny.

Kolejnym elementem, o który należy zadbać (szczególnie w przypadku sklepów internetowych oraz portali aukcyjnych czy porównywarek cen) są opisy produktów i usług. To na ich podstawie potencjalny klient uzyskuje informacje takie jak specyfikacja czy dostępne opcje, są one także tym co powinno zachęcać do zakupu. Trzeba więc zadbać o to, aby informacje w nich zawarte były aktualne i rzetelne, natomiast należy unikać kopiowania treści z innych witryn, ich duplikacji czy podawania danych fałszywych, niesprawdzonych. Niestosowanie się do tych zasad skutkować będzie obniżaniem oceny strony przez wyszukiwarki a w konsekwencji także niską pozycja w wynikach wyszukiwania.

Oprócz tekstów opisujących stricte to co oferujemy niemniej ważne są także tzw. "artykuły zapleczowe". Są to treści, które zawierają w sobie słowa kluczowe związane z naszą branżą, działalnością, Od liczby słów-kluczy, które zawierają oraz ich ilości i jakości zależy liczba adresów URL prowadzących do naszej witryny a co za tym idzie ocena i pozycja w wynikach wyszukiwania.

Nieobowiązkową ale wartą dodania zawartością jest blog internetowy. Blog powinien zawierać teksty o interesującej, kreatywnej tematyce związanej bezpośrednio lub pośrednio z naszą branżą. Spowoduje to wypełnienie przestrzeni w naszym serwisie wartościową treścią co wpłynie pozytywnie na zainteresowanie użytkowników oraz pozytywne postrzeganie naszej firmy oraz tego, co oferujemy.

Kim jest SEO Copywriter?

SEO Copywriter jest to osoba zajmująca się tworzeniem treści zgodnie z kryteriami branży SEO.

Człowiek taki powinien posiadać przede wszystkim umiejętność dostosowywania tworzonej treści do naszych wymagać takich jak słowa kluczowe, konkretny styl pisania. Dobry Copywriter powinien być także osobą kreatywną, potrafiącą stworzyć treści o niepowtarzalnej tematyce wzbogacone o niedostępne nigdzie indziej grafiki, filmy itp. Niemniej ważna jest także poprawność językowa (znajomość zasad ortografii, interpunkcji) oraz umiejętność tworzenia tekstów przyjaznych użytkownikom (unikanie sformułowań zbyt potocznych, niezrozumiałych, odbiegania od tematu, przesycenia słowami kluczowymi, powtórzeń). Poprawnie sformatowany tekst powinien także zawierać elementy ułatwiające jego czytanie takie jak podkreślenia, pogrubienia, wypunktowanie czy odpowiednio dobrany tytuł i nagłówki.

W 2011 roku treść stała się niezwykle istotna dla pozycjonowania. Wtedy to specjaliści Google wprowadzili algorytm Panda, który szczególną uwagę zwracał właśnie na unikalność i jakość treści. Co więcej, dodatkowo punktują witryny z tekstem zawierającym pewne urozmaicenia w postaci zdjęć, infografik, animacji, czy wykresów.

W związku z tym, że Panda wciąż działa, każdy szanujący się przedsiębiorca, czy właściciel strony internetowej powinien zadbać o opublikowaną treść. Musi ona być zarówno unikalna, jak i urozmaicona, dzięki czemu witryna zostanie polubiona nie tylko przez algorytm, ale również użytkowników.

SEO Copywriting – z czym to się je?

Jako Scyla.pl oferujemy Państwu profesjonalną usługę SEO Copywritingu. Polega ona na tworzeniu wartościowych, zgodnych z wytycznymi Google treści.

Na co dzień tworzymy następujące treści

Opisy
produktów
Teksty
na podstronach
Artykuły
blogowe
Artykuły
zapleczowe

Profesjonalnym SEO Copywritingiem powinni zainteresować się głównie właściciele sklepów internetowych. W obecnych czasach nagminne jest niestety kopiowanie opisów ze strony producenta danego produktu lub, co gorsza z innych sklepów internetowych. Działanie to jest niewskazane, ponieważ prowadzi do powielenia treści, co może skutkować nałożeniem filtra lub bana przez Google. Zdecydowanie lepiej jest postawić na unikalną treść, która zostanie pozytywnie odebrana przez algorytm Google.

Ponadto SEO Copywriting skierowany jest również do właścicieli blogów. Odpowiednio stworzona treść sprowadzi nowych użytkowników, a także spowoduje znaczny wzrost pozycji, dlatego zdecydowanie warto zadbać o treść na blogu prywatnym lub firmowym.

Dzięki obszernemu doświadczeniu jesteśmy w stanie kompleksowo stworzyć treść na Twoją stronę internetową. Ponadto specjalizujemy się również w doborze słów kluczowych, dzięki czemu każdy tekst, który tworzymy, spełnia swoje założenia SEO. Aby realizacja była w pełni kompleksowa przygotujemy także zestaw tematów do opracowania w ramach bloga prywatnego lub firmowego.

Jeżeli zatem poszukujesz firmy, która stworzy unikalną, a przy tym atrakcyjną treść na Twoją stronę internetową lub bloga – skontaktuj się z naszymi specjalistami, którzy przedstawią Ci aktualną ofertę Scyla.pl.