1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1

Każdy z nas kojarzy lub sam był uczestnikiem sytuacji, w której użytkownik w poszukiwaniu konkretnego rozwiązania, produktu czy też usługi odwiedza dziesiątki witryn internetowych. Część z nich staje się nabywcami, część nie, jednakże my jako przedsiębiorcy chcielibyśmy, aby odwiedzający naszą witrynę "zajrzeli" do nas ponownie. Chcielibyśmy także zapewne aby ci sami użytkownicy będący po raz kolejny odbiorcami prezentowanych przez nas treści reklamowych być może zdecydowali się na zakup tego, co mamy w swojej ofercie. Jednak jak tego dokonać? W tym przypadku bardzo pomocną okazuje się usługa Google Remarketing. Jest ono funkcją wchodzącą w skład platformy Google Ads (dawne AdWords), oferującą pakiet narzędzi pozwalających na ponowne (re - ponownie) przyciągnięcie uwagi osób, które w przeszłości odwiedziły naszą witrynę.

Jak działa Google Remarketing?

Google Remarketing „próbuje” zachęcić użytkownika do ponownego odwiedzenia naszego serwisu za pomocą spersonalizowanych, osadzonych w odpowiedni sposób, wyświetlanych w odpowiedniej częstotliwości (niezbyt nachalnych) treści reklamowych.

Doskonałym przykładem jest sytuacja, w której przeglądając produkty w sklepie internetowym dodajemy je do wirtualnego "koszyka" jednak bez przejścia do zatwierdzenia listy zakupów. W międzyczasie, gdy przeglądamy inne oferty, opcje często zapominając o dokonanych wcześniej wyborach. Wybrane wcześniej i będące w koszyku towary "przypominają" nam o sobie w formie reklam zawierających ich zdjęcia oraz opisy zawierając także opcję sfinalizowania transakcji poprzez zatwierdzenie zamówienia oraz dokonanie płatności.

Kolejną sytuacją jest ta, w której przeglądając Internet w poszukiwaniu konkretnej treści czy rozwiązania przypadkowo trafiamy na stronę marki Z, z którą nie mieliśmy wcześniej styczności. W takim przypadku działanie rozpoczyna Google Remarketing wyświetlając przez określony czas po odwiedzeniu witryny treści reklamowe zawierające oferowane na niej produkty na witrynach informacyjnych, rozrywkowych, poczcie e-mail czy aplikacjach obsługujących funkcje wyświetlania reklam. Odbiorcy konsumujący treść zawartą na wyżej wymienionych witrynach oraz korzystający z oprogramowania stają się także konsumentami treści reklamowych zapoznając się tym samym z marką Z. Produkty marki Z zapadając w pamięć mogą w niedalekiej przyszłości przyczynić się do decyzji o zakupie.

Korzyści płynące z kampanii wspomaganych przez Google Remarketing

Kampanie prowadzone z pomocą narzędzia Remarketing posiadają szereg zalet wpływających dodatnio na wyniki sprzedaży.

Marketing prowadzony jest przy współpracy z wyszukiwarką Google, która jest jedną z najpopularniejszych i najczęściej odwiedzanych witryn na świecie. Daje to dostęp do ogromnej ilości

osób, które mogły mieć w przeszłości styczność z naszą działalnością i przejawiać przez to większe skłonności do ponownego skorzystania z oferty.

Remarketing umożliwia także utworzenie sprecyzowanych oraz dopasowanych do konkretnych interakcji użytkownika, preferencji, scenariuszy list marketingowych umożliwiających podejmowanie celnych i adekwatnych do sytuacji działań wspierających sprzedaż.

Z uwagi na fakt współpracy koncernu Google z wieloma popularnymi serwisami oraz dbałość o konwersję treści (w tym także naszych reklam) na wiele urządzeń mobilnych oraz systemów operacyjnych znacznie zwiększa zasięg działania kampanii oraz strategii sprzedażowych.

Niewątpliwą zaletą jest także duża dowolność oraz konfigurowalność zamieszczanej treści (tekstu, grafik, zawartości interaktywnej) oraz możliwość bieżącego generowania raportów, w których zawarte są wszelkie zmiany dotyczące ostatnio podjętych działań.

Warianty Remarketingu Google

Funkcja Remarketingu Google Ads posiada kilka wariantów, z których możemy skorzystać w zależności od naszych potrzeb.

Pierwszą z opcji jest remarketing standardowy charakteryzujący się tym, że reklamy wyświetlane są we wszelkiego rodzaju serwisach internetowych, aplikacjach mobilnych bądź komputerowych tym użytkownikom, którzy w przeszłości odwiedzali naszą witrynę.

Kolejną formą jest remarketing dynamiczny dostosowujący wyświetlaną treść w zależności od produktów lub usług jakimi zainteresowany jest potencjalny klient. Funkcja ta jest szczególnie przydatna oraz istotna w przypadku prowadzenia sklepu internetowego, portalu aukcyjnego czy porównywarki cen.

W przypadku gdy nasza strategia promocyjna opiera się w większym lub mniejszym stopniu na materiałach video doskonałym rozwiązaniem jest remarketing video. Po wyświetleniu przez użytkownika jednego z naszych filmów promocyjnych wzmianka o nim będzie w przyszłości umieszczana w sekcji materiałów proponowanych. Jego fragment może też być zaimplementowany w formie przerywnika reklamowego wyświetlanego jako przerywnik w trakcie oglądania innego materiału lub w formie reklamy statycznej.

Dobrą alternatywą są listy marketingowe dopasowujące treść reklam na podstawie słów kluczowych oraz treści przeglądanych przez użytkowników podczas interakcji z wyszukiwarkami.

Ostatnim z wariantów jest marketing adresowy skupiający się na określonej grupie użytkowników, bazujący na liście utworzonej z danych osób, które w przeszłości nam je udostępniły i często logują się na korzystając z różnych funkcji oferowanych przez platformę Google.