Popularność Shoplo w Polsce oraz na świecie
Obecnie bardzo popularnym systemem CMS, który funkcjonuje w modelu SaaS jest pozycjonowanie Shoplo. Pomimo tego pozycjonowanie Shoplo jest wciąż nieco mniej popularnego od Shoper, PrestaShop czy też Magento. W ramach abonamentu opłacanego co miesiąc klient otrzymuje hostingową usługę, na które szybko uruchomiony zostaje sklep czy też tak zwana subdomena w shoplo.com
Charakterystyka Shoplo
Jeśli chodzi o pozycjonowanie Shoplo to mamy dostępne dokładnie cztery plany abonamentowe. Najtańszym pakietem jest pakiet starter i kosztuje on czterdzieści dziewięć złotych miesięcznie. Jest skierowany bezpośrednio do małych oaz dopiero rozwijających się firm w e-commerce. Nie przewiduje w żadnym wypadku możliwości logowania się klienta. Jedynie możemy zrobić zakupy jako gość. Pozwala na nic innego jak na stworzenie do dwudziestu wersji produktów, obsługuje jeden język oraz jedną walutę. Dostarcza bardzo wielu rozwiązań praktycznych, takich jak szablony, dodatki czy też powiadomienia e-mail.
Nieco droższy abonament wynosi dziewięćdziesiąt dziewięć złotych miesięczne. Mamy tutaj tę różnicę, że znosi wszelkie ograniczenia w samej liczbie wersji produktów oraz wprowadza dwie językowe wersje oraz także obsługę bardzo wielu walut. Klienci mają możliwość logowania się, podglądania porzuconych koszyków, a także bardzo dokładne raporty, które pojawiają się w pakiecie określanym jako Advanced za 179 złotych miesięcznie. Pełny pakiet, który miesięcznie kosztuje dwieście dziewięćdziesiąt złotych znosi ograniczenie pod względem samej liczby językowych wersji sklepu, udostępnia bardzo dużo opcji powiadomień oraz personalizacji, a także umożliwia samą finalizację transakcji w ramach samej domeny klienta. Każdy z tychże wariantów przetestować można, za darmo przez okres piętnastu dni.
Czym wyróżnia się pozycjonowanie Shoplo?
Pozycjonowanie Shoplo posiada bardzo wiele zalet również pod względem SEO. Daje użytkownikowi spore możliwości edycji – jest to łatwe dodawanie unikalnych opisów meta description, słów kluczowych oraz także tytułów dla każdego produktu. prosta jest także sama edycja treści na głównej stronie oraz w poszczególnych kategoriach. Dzięki temu użytkownik, który nie ma wiedzy w samym zakresie IT, będzie mógł w sposób wygodny spersonalizować sklep. Dostępność bardzo wielu dodatków pozwala rozbudowanie możliwości platformy. Pośród nich można znaleźć, na przykład plugin, który wspiera optymalizację pod kątem SEO. Pomimo samego braku dostępu do FTP mamy możliwość edycji swobodnej szablonów oraz także plików znajdujących się na serwerze. Z tego właśnie powodu zmiany bardzo zaawansowane można wprowadzić jedynie poprzez sam kontakt z supportem. Bardzo dobrym przykładem sklepu, który wykorzystuje pozycjonowanie Shoplo jest casabianca.pl
Dla kogo dobrym rozwiązaniem jest pozycjonowanie Shoplo?
Z uwagi na dostępność całkiem niedrogiego oraz prostego pakietu Shoplo używane może być poprzez sklepy bardzo małe. Z powodzeniem także obsłuży e-commerce średnie. W przypadku niezmiernie dużych sklepów warto się zastanowić nad bardziej rozszerzonym pakietem.
O czym należy pamiętać?
Na pewno należy pamiętać o cyklicznych zaleceniach do zmian. Dlaczego jest to takie ważne? Musimy sobie zdawać sprawę, że pozycjonowanie Shoplo to ciągły proces, a więc optymalizacja raz wykonana może się okazać nie do końca skuteczna. Podczas współpracy będziemy zbierać wszelkie informacje, które nam pozwolą wprowadzić raz na jakiś czas zmiany. Dzięki nim zwiększymy tylko skuteczność swoich działań. Powinnyśmy się skupić na możliwie najlepszych frazach, a strona będzie miała coraz większy autorytet w wyszukiwarce Google.
Na jakie efekty można liczyć? Na pewno na zwiększenie nacisku na frazy/podstrony, które najlepiej się konwertują. Co więcej strona będzie cały czas dostosowana do wszelkich standardów wyszukiwarki.
Należy także postawić na niezliczoną liczbę fraz. Long tail, a więc szerokie pozycjonowanie polega na zwiększeniu zaufania samej domeny Google. Nie powinniśmy się skupiać na kilku kluczowych słowach, ale także na liczbie nieograniczonej fraz, co nam da możliwości niebywałe pod względem samego większego ruchu. Przełoży się to na o wiele lepszą widoczność w wyszukiwarce Google. Dzięki temu możemy liczyć na stale rosnącą widoczność w wyszukiwarce Google. Bardzo ważna jest także obecność na coraz większą ilość kluczowych słów. Można także generować ruch z kilku, a nawet i z kilkunastu tysięcy kluczowych słów.