Wzrastająca siła nabywcza Ukraińców powoduje, iż przed inwestorami gotowymi wejść na ukraiński sektor rysują się jeszcze bardziej zadowalające perspektywy. Aby maksymalnie zastosować ową możliwość, nie wolno zapomnieć o marketingu, jaki pozwala zdecydowanie podnieść widoczność spółki. Jak podejmować dobre działania SEO na Ukrainie oraz na co należałoby zwracać uwagę, aby dojść do coraz większej liczby ewentualnych konsumentów?
Pozycjonowanie Ukraina
Ukraina to kraj, jaki w Europie plasuje się na drugim miejscu pod względem obszaru. Charakteryzuje ją wielki potencjał środków ekologicznych i duże możliwości rozwoju ekonomicznego. Więc także wielu inwestorów rozpoczęło uważniej obserwować ukraiński sektor, jaki może pomóc im zdobyć ewentualnych konsumentów. Niewątpliwie wiąże się to z tymże, iż potrzebne jest zareklamowanie firmy także w internecie oraz w dwóch popularnych wyszukiwarkach w tymże regionie. Mowa o Google oraz Yandex.
Gdy planujemy zoptymalizować oraz wypozycjonować własną stronę na Ukrainie to musimy pamiętać o tymże, iż w rosyjskojęzycznej części Internetu Google nie jest najpopularniejszą wyszukiwarką. Zajmuje ona co prawda drugie miejsce, jednak największą wyszukiwarką jest Yandex, więc pozycjonowanie właśnie pod nią to potrzebny czynnik pośród spółek, jakie planują zareklamować własny biznes na Wschodzie oraz w rosyjskojęzycznych krajach. Co istotne, Yandexa nie stosuje się jedynie na Ukrainie, jednak przede wszystkim w Rosji i na Białorusi, lub w Kazachstanie oraz to oczywiście na niej powinniśmy skoncentrować całą własną uwagę.
Pozycjonowanie Ukraina pozwala Ci odnaleźć się na najwyższych miejscach wyszukiwarek internetowych. Natomiast oczywistym jest, iż większe miejsce w wynikach szukania pozwoli na znacznie częstsze nawiązanie kontaktu z klientem zainteresowanym usługami, które oferujesz. W obecnych czasach, gdy praktycznie każdy poszukuje danych przede wszystkim w internecie, dobre pozycjonowanie może dać Ci znacznie więcej aniżeli rozdanie tysięcy ulotek lub umieszczenie banerów w centralnych punktach miasta. Internet zapewnia szanse trafienia do większej liczby osób – wykorzystaj to.
Pozycjonowanie stron Ukraina
Osiągnięcie doskonałych wyników w pozycjonowanie Ukraina potrzebuje doświadczenia i wiedzy. Często osoby młode przedobrzają oraz spalają własną domenę. Więc należałoby powierzyć pozycjonowanie Ukraina fachowcom, dzięki którym twoja strona nie jedynie będzie istnieć w internecie Ukraińskim, jednak także będzie oglądana poprzez wielu klientów. Pozycjonowanie Ukraina z profesjonalną firmą uzyskasz kolejnych konsumentów.
Mieszkańcy Polski korzystają z wyszukiwarki Google, więc także usługa pozycjonowania prowadzona jest właśnie we wspomnianej witrynie. Całkowicie odwrotnie jest w wypadku rynku Wschodniego. W Rosji, Kazachstanie lub także na Ukrainie użytkownicy korzystają z Runetu. Jest to wskazanie odnoszące się do rosyjskojęzycznej części internetu. Z kolei największą wyszukiwarką na Wschodzie jest Yandex. Więc także w wypadku reklamy na sektor wschodni tak ogromną funkcję gra pozycjonowanie w Yandex.
Wartość rynku e-commerce na Ukrainie w 2020 roku urosła o ponad 30% oraz osiągnęła 163,4 mld UAH. Wartość obrotu produktów oraz usług online wyniosła 65 miliardów hrywien. Jednak wydatek na reklamy w sklepach, mediach społecznościowych i pozostałych zasobach online wyniówł 95 miliardów hrywien. Wedle zapowiedzi w 2021 roku wartość e-handlu wzrośnie co najmniej o 25%. Ukraina ma niezwykle niską penetrację internetu. Wedle informacji z Ecommerce Foundation udział stanowi tylko 49%, co jest najniższym współczynnikiem w Europie.