Każdy przedsiębiorca dobrze zdaje sobie z tego sprawę, że przenosząc swoją działalność na łamy Internetu, nie wystarczy tam tylko być, otóż w Internecie trzeba przede wszystkim zaistnieć. O ile wciąż mieszkamy w Polsce i prowadzimy tu swoją działalność, nie jest to zadanie specjalnie trudne. Jednak problem może pojawić się w momencie, gdy przenosimy się wraz z firmą za granicę. Podstawą do zaistnienia na zagranicznym rynku, jest nic innego jak pozycjonowanie stron. Jak zatem powinno się pozycjonować strony we Włoszech?

Pozycjonowanie Włochy

Rynek włoski jest niezwykle kuszącym kierunkiem, jeśli jednak chcemy się na nim sukcesywnie pojawić, pozycjonowanie strony w wyszukiwarce IT, jest naszym obowiązkiem. Podobnie jak w naszym kraju, pozycjonowanie we Włoszech zapewni nam lepszą widoczność, a także znacznie ułatwi dotarcie do potencjalnego klienta. Statystyczny włoski użytkownik Internetu, nie przywiązuje dużej uwagi do drobiazgów, a także z niczym się nie spieszy. Jeśli chodzi jednak o zakupy w Internecie, Włosi przeszukują każdą stronę z dostępnymi informacjami o danym produkcie. Warto także wiedzieć, że włoski rynek e-commerce wciąż prężnie się rozwija. Zanim więc przejdziemy do pozycjonowania strony we Włoszech, warto zapoznać się z charakterystyką naszego potencjalnego klienta, a na koniec, umożliwienie mu łatwego i prostego dotarcia do siebie, za pomocą odpowiednio zoptymalizowanej witryny. Okazuje się, że prym wśród wyszukiwarek we Włoszech, wiedzie nic innego jak Google.it. To właśnie tam Włosi zbierają informacje, wyszukują poszczególne frazy i przeglądają oferty. Z drugiej strony, musimy się przygotować na pozycjonowanie we Włoszech tak zwane szerokie. Oznacza to nic innego jak to, że Włosi mają niebywałą tendencję do wpisywania w pasek wyszukiwarki, długich i skomplikowanych fraz kluczowych. W przypadku budowania zaplecza pod pozycjonowanie strony we Włoszech, należy skupić się przede wszystkim na Facebooku, to on króluje we wszystkich statystykach, najpopularniejszych portali społecznościowych.

Pozycjonowanie stron Włochy

Przed wejściem ze swoją stroną na włoski rynek, powinniśmy się zaznajomić ze specyfiką fraz kluczowych. Musimy się do pozycjonowania we Włoszech odpowiednio przygotować. W pierwszej kolejności, musimy przygotować się na wspomniane już większe znaczenie fraz i szerokie pozycjonowanie. Musi być ono dostosowane do witryny, przede wszystkim pod kątem algorytmów występujących w Google.it. Kolejną kwestią jest język. Włosi chętnie korzystają z prawdziwie kwiecistej mowy, a także dużej ilości synonimów. Nie obejdzie się więc bez pomocy dobrego tłumacza, a nawet native speakera. Poza tym, warto uwzględnić zróżnicowanie regionalne. Co to oznacza w praktyce? Otóż tyle, że dane słowo może być zapisywane na różne sposoby, w zależności od danego regionu. Nie można także pominąć dostosowania witryny na urządzenia mobilne, gdyż Włosi znacznie częściej niż z laptopów, korzystają ze swoich smartfonów. Dodatkowo warto zadbać o szybkość jej wyświetlania, a także o jej przejrzystość i czytelność. Istotna jest także kwestia linkowania. Baza linków powinna być solidnie zbudowana i dostosowana pod media społecznościowe na których zamierzamy swoją witrynę promować. Warto także prześledzić, jakie frazy kluczowe są najchętniej wpisywane w wyszukiwarkę, gdyż ma to ogromne znaczenie, podczas widoczności naszej witryny. W pozycjonowaniu chodzi przede wszystkim o to, by nasza witryna w wyszukiwarce Google.it zajęła możliwe najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania.