Jak prowadzić skuteczny marketing restauracji?

Niejeden restaurator w swojej karierze zadał pytanie „jak efektywnie wypromować mój punkt gastronomiczny?”. Wielopoziomowe wsparcie social media jest współcześnie niezbędnym elementem podczas prowadzenia biznesu różnorodnych branż – zarządzanie restauracją jest jedną z nich. Jednak, by odnaleźć się w świecie marketingu internetowego potrzeba szerokiej wiedzy i wyspecjalizowanych umiejętności.

Interesujące zdjęcia i ich ciekawe opisy niewątpliwie przyciągają uwagę i często zachęcają do skorzystania z usług restauracji, ale nie są jedyną zmienną wpływającą na ocenę danego obiektu. Wsparcie social media to jedno, a opinie to drugie. Skuteczny marketing restauracji to skonsolidowanie tych dwóch elementów w spójną całość.

W świecie konkurencji i dokonywania trudnych wyborów królują opinie – to one „popychają” ludzi do konkretnych decyzji, a w interesie każdego przedsiębiorcy jest, by decyzje te były korzystne dla jego biznesu. Właśnie dlatego skuteczny marketing restauracji to w głównej mierze opinie – jeśli chcesz smacznie zjeść, czytasz referencje klientów, którzy byli w danym lokalu przed Tobą.

Działania mające na celu wypromowanie punktu gastronomicznego powinny być skoncentrowane przede wszystkim na pozyskiwaniu nowych rekomendacji, ale nie oszukujmy się – zmotywowanie klientów do udzielenia opinii nie jest łatwym zadaniem. Na szczęście nie ma drogi bez wyjścia. W tym przypadku dobrze wejść na ścieżkę innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich jest Fixback.

Narzędzie zapewnia kompleksowe wsparcie social media, ale także gwarantuje pomoc w zdobyciu większej ilości pozytywnych referencji w nieskomplikowany zarówno dla właściciela, jak i klienta sposób. Wystarczy zeskanować telefonem wygenerowany kod QR, a przed oczami konsumenta pojawi się ankieta, zawierająca pytania na temat lokalu oraz świadczonych usług.

Dzięki temu właściciel w łatwy sposób otrzyma informację zwrotną na temat całościowych działań restauracji, jak m.in. obsługa lokalu, wygląd wnętrza czy smak konkretnych dań, a następnie zweryfikuje oraz – gdy będzie taka potrzeba – wyeliminuje wszelkie nieścisłości. Co szczególnie istotne, pozytywne opinie będą mogły trafić do sieci, a negatywne pozostaną do wglądu osób zarządzających punktem gastronomicznym.

Blog
Poprzedni post
Jak prowadzić skuteczny marketing restauracji?
Następny post
Projektowanie architektury i konstrukcji w jednym programie